سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

برنده ۴جایزه امی؛

سازنده انیمیشن‌های «سیمسون‌ها» درگذشت

یوئل مایکل مندل

سینماپرس: یوئل مایکل مندل که سابقه کسب چهار جایزه امی را داشت، در ۵۴ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، یوئل مایکل مندل تهیه کننده انیمیشن‌های سینمایی که بیشتر برای فعالیتش در انیمیشن سریالی «سیمپسون ها» و «ریک و مورتی» شناخته می‌شود، درگذشت. او که سابقه بردن چهار جایزه امی را داشت، ۵۴ ساله بود.

شخصی از شبکه «ادالت سوییم» که انیمیشن ریک و مورتی از آن پخش می‌شد، طی اعلامیه‌ای مرگ او را تایید کرد و گفت: همه ما از درگذشت ناگهانی مایکل مدل ناراحت شدیم. مایک قلب خانواده سازنده «ریک و مورتی» بود و دلتنگ استعداد فوق العاده او خواهیم شد. او در پی ۲۵ سال فعالیت حرفه‌ای خود چندین بار جایزه امی را دریافت و بسیاری از هنرمندان و نویسندگان را به جامعه هنرمندان وارد کرده است.

جاستین رویلند که در ساخت انیمیشن «ریک و مورتی» با مندل همکاری کرده بود، گفت: مایک، بدون وجود تو نمی دانم که می خواهم چه کار کنم؛ من نابود شده ام.

مندل در سال ۱۹۸۹ پس از ترک برنامه «نمایش تریسی آلمن» به انیمیشن «خانواده سیمپسون ها» پیوست. او همچنین با شرکت‌های گارسی فیلمز و همچنین فاکس همکاری‌هایی انجام داده است.

طی سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹، مندل تهیه کنندگی ۲۰۷ قسمت از برنامه‌های تلویزیونی را انجام داد و به طور متوالی در سال‌های ۱۹۹۵، ۹۷ و ۹۸ سه جایزه امی را دریافت کرد. او چهارمین جایزه امی خود را در سال ۲۰۱۸ پس از چهار سال همکاری با انیمیشن «ریک و مورتی» دریافت کرد.

مندل در سال ۱۹۶۴ متولد شده بود و پس از اتمام دوران تحصیلش در دبیرستان وارد دانشگاه سیراکیوس شد. او پیش از کار کردن در پروژه‌های «بزرگ» و «جری مگوایر» در سال ۱۹۸۷ در فیلم «اخبار تلویزیونی» به عنوان دستیار تهیه کننده حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.