چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

در مراسم جوایز فیلم اروپایی؛

ژولیت بینوش با جایزه دستاورد اروپایی تجلیل می شود

ژولیت بینوش

سینماپرس: بازیگر سرشناس سینمای فرانسه با دریافت جایزه دستاورد اروپایی در سینمای جهان ۲۰۱۹ تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی فیلم اروپایی از ستاره فرانسوی فیلم‌هایی چون «بیمار انگلیسی»، «شکلات» و «سبکی تحمل‌ناپذیر وجود» در سی و دومین مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی تجلیل می‌کند.

ژولیت بینوش که برنده جایزه اسکار است، جایزه یک عمر دستاورد هنری را که به فیلمسازی اروپایی که تاثیری جهانی بر صنعت سینما داشته است، از سی و دومین جوایز فیلم اروپایی در برلین و ۷ نوامبر دریافت می‌کند.

بینوش سه بار جایزه فیلم اروپایی را برده که شامل بهترین بازیگر اروپایی سال ۱۹۹۲ برای «عاشقان روی پل» ساخته لئوس کاراکس، «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا در سال ۱۹۹۷  که برای آن اسکار هم دریافت کرد و نیز جایزه منتخب مردم سال ۲۰۱۱ برای «شکلات» ساخته لاسه هالستروم بوده است.

وی در عرصه سینمای اروپا با کارگردان‌های نامداری کار کرده که لویی مال، کریستوف کیشلوفسکی، میشل هانکه، جان بورمان، کلر دنی، اولیویه آسایاس و ایزابل کوشه از جمله آنها هستند و در عرصه  بین‌المللی او با کارگردان‌هایی چون دیوید کراننبرگ، عباس کیارستمی و هیروکازئو کورئیدا همکاری داشته است.

وی نقش کوچکی در فیلم ژان لوک-گدار در درام سال ۱۹۸۵ با عنوان «درود بر مریم» داشت اما با بازی در فیلم «رانده وو» ساخته آندره تشیه که همان سال اکران شد، به شهرت رسید. در عرصه بین‌المللی نیز او سه سال بعد با بازی در کنار دانیل دی‌لوییس در فیلم «سبکی تحمل‌ناپذیر وجود» ساخته فیلیپ کافمن دیده شد. وی در فیلم‌های تجاری چون «گودزیلا» و «شبح در پوسته» نیز بازی کرده است.

بینوش اولین بازیگر زنی است که موفق به دریافت تاج سه‌گانه شامل جوایز بهترین بازیگر زن جشنواره‌های کن، ونیز و برلین شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.