شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

ولنگاری فرهنگی؛

طلبکاری خانم بازیگر در مقابل انتقادها نسبت به پوشش در اکران یک فیلم

بهنوش طباطبایی

سینماپرس: بهنوش طباطبایی بازیگر سینما، در هفته گذشته با حجم انتقادها نسبت به نوع پوشش خود در اکران عمومی یک فیلم مواجه شده بود.

به گزارش سینماپرس، بهنوش طباطبایی بازیگر سینما، در هفته گذشته با حجم انتقادها نسبت به نوع پوشش خود در اکران عمومی یک فیلم در مشهد و تهران مواجه شده بود.

او پس از این انتقادها متن زیر را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد:

«از زمانی که فیلمنامه (ماجرای نیمروز: ردّ خون) را میخواندم تا روزهای فیلمبرداری که با درد کاراکترهای فیلم همه ما درد میکشیدیم، تا روزهای جشنواره، تا اعلام نامم به عنوان کاندیدای نقش اول زن و تا امروز که سعی میکنم به اندازه لطف مردم آراسته و مشتاق خودم را به سینماها برسانم تا فیلم را کنارشان ببینم؛ همواره به این اندیشیده ام که این همه بحران که از سر گذراندیم، این همه خون و جان و تن نازنین که رفت تا ما در شأن نام یک انسان ایرانی زندگی کنیم، چه به ما آموخت؟

همه میدانیم که آن‌ها که از همه چیزشان گذشتند و رفتند با این آرزو راهی ملکوت شدند که نسل های بعدی این سرزمین در کنار هم در صلح و آرامش وصفا زندگی کنند... اما...!

باید با خودمان رو در بایستی را کنار بگذاریم. وای که گمشده من و تو امروز همان صلح، آرامش و صفا و صداقت است که پاکترین جوان های این مرز و بوم برایش جان دادند...

اصلا انگار که آفتاب هر روز صبح با خودش برای ما عصبانیت و کینه می آورد! ما چرا... ما کِی اینطور شدیم؟

ما یعنی خود ما مردم! ما چرا جای هم تصمیم میگیریم؟ ما چرا فکر میکنیم همه باید مثل ما باشند؟ ما چرا فکر میکنیم جای خداوند نشسته ایم؟ ما چرا فکر میکنیم همه باید در خدمت ما باشند؟ و وای اگر نباشند و قدرتکی در اختیار ما باشد. اصلا ما چرا قاضی شده ایم؟ تلفنهایمان را دست میگیریم بعد از یک وعده غذای چرب دراز میکشیم و به عنوان دسر قضاوت میکنیم و حکم میکنیم و مجازات میکنیم و رسوا میکنیم و آبرو میبریم و دلمان را خنک میکنیم! ما چرا اینطور شدیم...؟ قرارمان این نبود... کاش آرام بگیریم. کاش یک روز را معلوم کنند تا فقط سکوت کنیم و مثل بچه های خاطی مهد کودک به کارهای بدمان در تمام این سال‌ها فکر کنیم... وای خدایا...

ما چقدر باید از تو طلب عفو کنیم و از بندگانت حلالیت بطلبیم»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.