شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

در شبکه چهار مطرح می شود؛

بررسی وضعیت دین در دنیای مدرن در «خیلی دور خیلی نزدیک»

برنامه خیلی دور خیلی نزدیک

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «خیلی دور خیلی نزدیک» امشب با حضور پروفسور «فون استوش» استاد مطالعات الهیات تطبیقی دانشگاه پادربورن آلمان از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این قسمت از «خیلی دور خیلی نزدیک» با اجرای شهاب اسفندیاری، امشب ۶ مهر در میزبانی از فون استوش استاد مطالعات الهیات تطبیقی دانشگاه پادربورن آلمان به گفتگو درباره وضعیت دین در دنیای مدرن می‌پردازد.

استاد الهیات کاتولیک در دانشگاه پادربورن آلمان، می‌گوید در آلمان اگر کسی بخواهد به عنوان استاد الهیات کاتولیک در دانشگاه استخدام شود باید صلاحیت او به تایید اسقف اعظم آلمان و نیز به تایید دفتر پاپ در واتیکان برسد.

پروفسور کلاوس فون استوش بنیان‌گذار الهیات تطبیقی در اروپا و مدیر موسسه زاک، یکی از فعال‌ترین چهره‌های دانشگاهی در حمایت و ترویج گفتگوی بین ادیان است.

در اوج حملات جریان‌های افراطی و نژادپرست علیه مسلمانان و هنگام گسترش امواج اسلام‌هراسی در اروپا او کتابی درباره اسلام از نگاه مسیحیت نوشت که بسیار پرفروش شد و به زبان های مختلفی ترجمه شد و در شکستن کلیشه‌های ضداسلام بسیار موفق بود. این کتاب در ایران موفق به دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد.

گفتگوی شهاب اسفندیاری با کلاوس فون استوش را در دوازدهمین قسمت از برنامه «خیلی‌ دور خیلی نزدیک» تماشا کنید.

«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی یکشنبه ها ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۱۴ پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.