یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

سینماگران و تأکید مجدد رهبر انقلاب بر نفوذ فرهنگی/۹

سربخش: دولتمردان باید پاسخگوی «ولنگاری فرهنگی» باشند/ باعث شرمساری است که مقوله های مهم اخلاقی جایی در تولیدات فرهنگی ندارند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی گفت: دولتمردان باید پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص «ولنگاری فرهنگی» باشند؛ آن ها هستند که باید پاسخ بدهند چرا علیرغم تأکیدات مکرر ایشان هیچ تدبیری برای مبارزه با نفوذ فرهنگی که منجر به ولنگاری شدید در تمامی عرصه فرهنگ و هنر شده است اندیشه نکرده اند.

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پایه و اساس هر جامعه ای بر امر فرهنگ استوار است و اگر پایه های فرهنگی در جامعه ای کج باشند آن جامعه به بیراهه می رود. ما باید بدانیم و آگاه باشیم حالا که دشمن تمام قوای خود را به کار گرفته تا اعتقادات مردم را سست و فرهنگ منحط و پلید غرب را در کشور اسلامی ما پیاده سازی کند، این یکایک ما هستیم که باید با درایت و هوشمندی جلوی دشمن ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که ما می توانیم انجام دهیم این است که فرهنگ غنی و ارزشمند ایرانی-اسلامی را در آثار فرهنگی و هنری بالاخص آثار سینمایی به تصویر بکشیم و مردم و جامعه را با ارزش ها و اخلاقیات آشنا کنیم.  باعث شرمساری است که مقوله های مهم اخلاقی مانند عفاف و حجاب جایی در تولیدات فرهنگی ندارند؛ دولت ها در این امر تأثیر مستقیم دارند و نمی توانند خود را در این خصوص عاری از خطا جلوه دهند.

سربخش سپس با بیان اینکه دولت اگر در پی جامعه ای بافرهنگ و موفق است باید در خصوص ولنگاری فرهنگی واکنش جدی، قاطع و فوری داشته باشد اظهار داشت: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، انسانی، اخلاقی و دینی باید از دریچه سینما دیده شوند و مدیران سینمایی شرایطی را باید فراهم کنند که هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی بتوانند با تکیه به ارزش های انقلابی آثار شاخص و درخشانی تولید کرده و در جامعه عرضه کنند.  

این کارشناس فرهنگی در همین راستا تأکید کرد: پرداختن به سوژه ها و موضوعات انقلابی به نوعی سرمایه گذاری برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است؛ ما موظفیم تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان کشور را با پدیده هایی نظیر جنگ نرم و نفوذ فرهنگی بیگانگان آشنا کنیم، آن ها را به سمت اخلاق مداری و انسانیت هدایت کنیم چرا که وظیفه اصلی هر اثر فرهنگی و هنری انسان سازی است!

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده امیدوارم مسئولان ذیربط تدبیری جدی اتخاذ کنند و از این آزمون مهم که به نفع کشور است سربلند بیرون بیایند. ما بیش از این نباید اجازه دهیم که ولنگاری فرهنگی منجر به خسران بیشتر در کشورمان گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.