سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

۲ سینماگر به حذف از صنوف اعتراض کردند/ اولویت سینما اینها نیست

آرم خانه سینما

سینماپرس: روح الله برادری و غلامرضا گمرکی نسبت به قانون جدید مبنی بر حذف افراد از چند صنف خانه سینما اعتراض کردند.

به گزارش سینماپرس، در حالی که «کمیته تطبیق اعضای تشکل های خانه سینما» چندی است با هدف ساماندهی اعضای صنوف زیرمجموعه خانه سینما تشکیل شده و از روسای صنوف، انجمن ها و کانون ها خواسته شده است هرچه سریعتر تکلیف اعضایی که مدتی است فعالیت ندارند و یا در چند صنف عضویت دارند، مشخص کنند.

پس از انتشار این خبر برخی از سینماگرانی که باید عضویت آنها در یک صنف لغو شوند اعتراض هایی داشتند.

در این باره با روح الله برادری مدیرتولید و تهیه کننده سینما گفتگو داشتیم. وی با انتقاد از اینکه اولویت های سینمایی جابجا شده است به صبا گفت: از این موضوع متعجبم که آیا همه مسایل مبتلابه اعضای خانه سینما به ویژه مسایل معیشتی و بیمه حل شده است که الان باید افرادی که عضو چند صنف هستند ساماندهی شوند؟

وی افزود: به طور مثال شخصی مانند من هم توفیق دارم تهیه کننده باشم هم مدیرتولید. من افتخار می کنم که از بدو ورودم به سینما مدیرتولید بوده ام و در این حوزه تجربه دارم ضمن اینکه این صنف از صنوف مقتدر سینماست و اقتدارش را از اعضا و سابقه آنها می گیرد و نباید با لغو عضویت اعضای قدیمی، این صنف را تضعیف کرد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «سجاده آتش» تاکید کرد که خانه سینما باید به صنوف پرقدرت خود پر و بال بدهد و همچنین به سیاستگذاری مدیران صنوف احترام بگذارد.

به گفته وی، او اگر بخواهد بین صنف مدیران تولید و تهیه کنندگان یکی را انتخاب کند صنف مدیران تولید را برای ادامه عضویت انتخاب می کند.

برادری در پایان صحبت هایش اشاره کرد: جامعه تهیه کنندگان چند صنف دارند این در حالی است که تهیه کنندگان در راس هرم خانه سینما هستند و این چندگانه بودن تشکل های آنها از سال های قبل شروع شده و به بدنه این شغل لطمه می زند و این شائبه را ایجاد می کند که چه منافعی در میان است که این تشکل های مختلف شکل گرفته و به حیات خود ادامه می دهند؟

همچنین غلامرضا گمرکی مدیرتولید و تهیه کننده سینما نیز گفت: من هنوز هدف و دلیل این قانون را نمی دانم و فکر می کنم اگر فردی مدیر تولید یا تهیه کننده خوبی باشم سر کارش  هست و حذف او از صنف معنایی ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر این سوال برایم پیش آمده است که مگر سینما مسایل مهمتری چون رسیدگی به وضعیت اعضای صنوف از لحاظ معیشتی و داشتن شغل ندارد؟ آیا می دانیم سینما چند نفر بیکار دارد که حتی محلی برای درآمد ندارند و به همین دلیل دچار مشکلات جدی معیشتی شده اند؟ گیرم من از یک صنف حذف و عضو صنف دیگر بمانم آیا مشکلات سینما حل می شود؟

مدیرتولید «شب روباه» تاکید کرد: سینما باید بزرگتر و پدر داشته باشد. وزیر ارشاد نظارتی بر کلیت سینما و مسایل و مشکلات آن دارد؟ نهادهای بیرون ارشاد بارها در مسایل سینما دخالت می کنند آیا وزیر ارشاد برای این موضوع راهکاری دارد؟

گمرکی با اشاره به اینکه سینمادارها سیاست اکران و فروش سینما را تعیین می کنند و مسئولان سینمایی در این باره کاری نمی کنند، توضیح داد: وزیر ارشاد حداقل شنونده مسایل و مشکلات سینما از زبان افراد مختلف باشد. درست است که در حال حاضر جوانان و افراد به‌روزتر وارد این حرفه شده اند ولی قدیمی ترها هم تجربه هایی دارند که به کار می آید.

این سینماگر پیشکسوت عنوان کرد: ماهی ۱۵۰ هزار تومان به هنرمندان پیشکسوت می دهند که آدم شرمش می آید بگوید هنرمند است. این نابسامانی ها در سینما وجود دارد آنوقت مساله ما شده است حذف افراد از صنوف.

مدیرتولید «سرتو بدزد رفیق» در پایان گفت: معتقدم هنوز هم می شود مسایل سینما را حل کرد ولی باید به سرعت درباره آنها اقدام شود. هنوز این سینما به طور مطلق در باتلاق فرو نرفته است و باید اولویت های سینما را به درستی تشخیص و درجه بندی کرد و بر این اساس به حل مشکلات پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.