سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

«این هفته در تاریخ» در هیسپان تی وی؛

مروری بر شهادت نوجوان فلسطینی تا تبدیل بولیوی به جمهوری

شهادت نوجوان فلسطینی؛ محمدالدورّه در آغوش پدرش

سینماپرس: برنامه «این هفته در تاریخ» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، تصاویر آرشیوی از شهادت نوجوان فلسطینی؛ محمدالدورّه در آغوش پدرش، قتل عام در زندان کاراندینو در برزیل، تبدیل بولیوی جمهوری بولیوی و حمله تروریستی به هواپیمای مسافربری در کوبا توسط نمایش می دهد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «این هفته در تاریخ» به مرور مهم ترین اتفاقات در تاریخ اشاره دارد و رویدادها را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن برای مخاطبان برنامه توضیح می دهد.

در بخش های مختلف این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ»، ماجرای  شهادت نوجوان فلسطینی؛ محمدالدورّه در آغوش پدرش روایت می شود. در ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۰ و در پی حوادث دومین روز از انتفاضه دوم فلسطین در نوار غزه و در میان اعتراضات فلسطینی‌ها، صحنه پناه گرفتن یک مرد به نام «جمال الدورّه» به همراه فرزندش «محمد» در پشت یک بشکه و تیراندازی‌ مکرر نیروهای اسرائیلی در اثنای انتفاضه دوم در نوار غزه که منجر به شهادت محمدالدورّه شد توسط طلال ابورحمه به ثبت رسید. همچنین در بخشی دیگر از برنامه می بینیم که دوم اکتبر ۱۹۹۲، برزیل بزرگ ترین قتل عام در تاریخ زندان خود را تجربه می کند که ۱۱۱ زندانی توسط پلیس بازداشتگاه سائوپائولو، معروف به Carandirú، پس از درگیری در پایان یک مسابقه فوتبال آغاز شد، کشته شدند.

«این هفته در تاریخ» در ادامه به ماجرای تبدیل بولیوی به افتخار سیمون بولیوار به جمهوری بولیوی از طریق مجلس نمایندگان در سوم اکتبر ۱۸۲۵ می پردازد. در آخر تصاویری از حمله تروریستی علیه پرواز CU-۴۵۵ Cubana de Aviacion در کوبا توسط گروه های افراطی و سیا را می بینیم.

«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه های هیسپان تی وی در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه در چند نوبت از هیسپان تی وی پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.