چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

اسدی به دنبال حمایت از تئاتر؛

درخواست مدیر مجموعه تئاتر شهر از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

سعید اسدی

سینماپرس: اسدی در دیدار با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از او و همکارانش خواست از تئاتر بیشتر حمایت کنند.

به گزارش سینماپرس، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و فردین فرمند عضو کمیسیون شوراهای مجلس سه شنبه نهم مهر با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن دیدار و گفتگو با سعید اسدی مدیر این مجموعه دیدار به تماشای نمایش «رگ» به کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهارسو نشست.

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور پزشکیان و هیئت همراه در تئاتر شهر با اشاره به فقدان قوانین حمایتی شفاف در حوزه تئاتر از وی خواست تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نسبت به حفظ حقوق معنوی و اجتماعی هنرمندان تئاتر در مقابل هجمه‌های گوناگونی که این روزها خانواده تئاتر را هدف گرفته است مطلع کرده و در جهت تخصیص و تامین بودجه تئاتر گام‌های اساسی بردارند.

وی همچنین از همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همراهی با هنرمندان تئاتر قدردانی کرده و پس از آن به ارائه توضیحاتی درباره روند بازسازی و تجهیز سیستم ماشینری تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پرداخت.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: موضوع مطالعات راهبردی در حوزه جذب منابع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که همه دستگاه‌های دولتی می‌توانند روی آن تمرکز بیشتری داشته باشند از این جهت من از مدیران و اهالی محترم تئاتر می‌خواهم تا با تدوین ایده‌های ذهنی خود در این حوزه به ما مشاوره‌ی لازم را بدهند تا ما هم در مجلس شورای اسلامی در حد توان خود به تامین منابع بپردازیم.

وی ادامه داد: البته من بعید می‌دانم که این روند به این دوره از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی برسد، ولی همین رویکرد فکری می‌تواند در دوره‌های بعدی فعالیت مجلس مورد توجه قرار گیرد. در اینجا مهم برداشتن قدم‌های اول و نگاه به استانداردهای روز دنیاست که ببینیم کشورهای دیگر با چه درصدی از منابع به فعالیت‌های فرهنگی هنری کشورشان کمک می‌کنند. من معتقدم قطعا بدون اطلاع و آگاهی نمی‌توانیم در این فضا گام برداریم. من در حوزه بودجه معتقد به تخصیص بودجه نیستم من معتقدم در این حوزه باید روش‌ها را اصلاح کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته دیگری که می‌تواند از سمت مجلس شورای اسلامی کارکرد حمایتی داشته باشد. بحث درباره قوانین و مقررات است که در این راه این نکته ضروری است که قانونگذار راه حمایتی موجود از هنرمندان را بررسی کرده و در راه برنامه ریزی و تصویب آن گام‌هایی را بردارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.