چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰

امور بانوان معاونت سیما نشست دفاع مقدسی برگزار کرد

صدا و سیما

سینماپرس: نشست هم‌اندیشی بانوان پیشکسوت دفاع مقدس به منظور هم اندیشی، همفکری و بازگویی خاطرات و روایت های ناب دوره دفاع مقدس با مشارکت امور بانوان سازمان و همت امور بانوان سیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست هم‌اندیشی بانوان پیشکسوت دفاع مقدس با مشارکت امور بانوان سازمان و همت امور بانوان معاونت سیما با حضور رضا پورحسین مشاور عالی سیما، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، جمعی از نویسندگان دفاع مقدس، بانوان ایثارگر و جانباز، مدیران سیما و جمعی از برنامه‌سازان در محل جلسات معاونت برگزار شد.

رضا پورحسین در این نشست، هنر را بهترین زبان برای بازگو کردن وقایع دوران جنگ دانست و گفت: روایت زینب گونه پیام عاشورایی هشت سال دفاع مقدس برعهده زنان دلاور و پاک ایرانی است که باید با بهره گیری از آنها کارهای هنری ارزشمند و بیشتری ساخته شود.

وی ادامه داد: در حوزه دفاع مقدس سریال ها و آثار خوبی تولید شده اما شان و عظمت دفاع مقدس می طلبد برنامه سازی های بیشتری در حوزه نمایشی، مستند سازی و گفتگو محور انجام شود.

مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تأکید بر این که بانوان ایرانی حاضر در دفاع مقدس در واقع شیر زنانی بودند که هر کدام به اندازه هزار لشگر قدرت و ارزش داشتند، توانایی و ایثار آنها را به حدی  توصیف کرد که می‌شود از هر کدامشان ده‌ها برنامه تلویزیونی ساخت.

وی همچنین با قدردانی از اهتمام رسانه ملی در برنامه‌سازی در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: با برنامه سازی در حوزه دفاع مقدس و زنان می توانیم ارزش ها و مفاهیم را نشر بدهیم و آن را برای نسل های بعد ماندگار کنیم.

در این نشست راویان هشت سال دفاع مقدس با مرور خاطرات آن دوران، درباره پرداختن به نقش زنان در طول دفاع مقدس، موضوعات کمتر پرداخته شده این حوزه که می تواند دست مایه تولیدات تلویزیونی باشد، بحث و گفتگو کردند و مدیران سیما برای گنجاندن این خاطرات ارزشمند در قاب تصویر قول مساعد دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.