چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی/۱۱

اطلسی: برخی افراد کاسبکار به اسم سینماگر فرهنگ و هنر کشور را به سخره گرفته و آن را نابود کرده اند

سیامک اطلسی

سینماپرس: سیامک اطلسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد نسبت به غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی گفت: مدیران سازمان سینمایی نباید به هر فیلمنامه ای اجازه ساخت بدهند، اگر امروز شاهد تولید آثار نازل، بی ارزش و بی محتوا در سینما هستیم تماماً نشأت گرفته از تفکرات مدیران سینمایی است که به این آثار اجازه ساخت و عرضه داده اند. این مدیران هستند که باید دلسوز فرهنگ و هنر کشور باشند و اجازه ندهند تا هرکس هر آنچه را دوست داشت ولو به قیمت نابودسازی فرهنگ غنی و ارزشمند کشورمان تولید کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «سفر پر ماجرا» و «راز شب بارانی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: روند تولید فیلم های بی محتوا و بی ارزش از فیلم های شبه کمدی آغاز شد، آثاری که سازندگان آن ها صرفاً به دنبال فروش بیشتر در سینما بودند و به هیچ عنوان به این فکر نمی کردند که اثرشان چه تأثیرات مخربی بر جامعه می گذارد.

وی ادامه داد: با حمایت مدیران سینمایی روند تولید و عرضه این آثار سخیف و بی ارزش رشد بیشتری پیدا کرد به نحوی که امروزه اکثریت تولیدات سینمای کشور در اختیار این نوع آثار است که می خواهند با هر ترفندی ولو به قیمت نابودسازی فرهنگ جیب مخاطبان را خالی کنند. متأسفانه امروزه نه تنها آثار کمدی که بسیاری از آثار دیگر سینما نیز عاری از محتوای ارزنده هستند و این وضعیت زنگ خطر جدی را در سینما به صدا درآورده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینما زمانی می تواند یک رسانه فرهنگ ساز و ارزشمند باشد که حرفی برای گفتن داشته باشد، مردم را به تفکر و تأمل راجع به هر مسأله ای وادار کند. اگر امروزه اکثریت فیلم های در حال اکران با استقبال مردم مواجه نمی شوند و مردم از سینماها گریزان شده اند به دلیل عدم وجود محتوای ارزشمند و متناسب با نیازهای روز جامعه است.

اطلسی در همین راستا تأکید کرد: آن دسته افرادی هم که امروزه به سینما می روند دنبال همین آثار بی محتوا هستند؛ فیلمسازان و سینماگران سطح سلیقه مخاطبان را به شدت تنزل داده اند و ما اگر می خواهیم باز هم در سینماها شاهد حضور حداکثری مردم باشیم باید روش ساخت فیلم را عوض کنیم. مدیران سینمایی باید تدبیری اندیشه کنند تا فیلم هایی در سینما تولید شود که نیاز روز اجتماع در آن ها لحاظ شده باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «مردی بدون سایه» و «روز واقعه» متذکر شد: بنده یک بار دیگر هم تأکید می کنم که این مسئولان و مدیران سینمای کشور هستند که هر فیلمنامه ای را تصویب نکنند و به هر اثری مجوز تولید و پخش ندهند. معنای واقعی نظارت در سینما این است! مدیران نباید اجازه دهند آثاری به اسم هنر و فیلم و سینما تولید شود که جامعه را عاری از تفکر و اندیشه کند.

این هنرمند پیشکسوت در پایان این گفتگو با بیان اینکه برخی افراد کاسبکار به اسم سینماگر فرهنگ و هنر کشور را به سخره گرفته و آن را نابود کرده اند تصریح کرد: سوأل بنده این است که این آثاری که در سینما تولید می شوند چه نفعی برای کشور دارند؟ کدامیک از اهداف کلان کشور در این آثار دیده می شود؟ چرا تهیه کنندگانی که دنبال تولید آثار ارزشمند و بامحتوای غنی بودند امروزه جایی در سینما ندارند و در عوض کسانی وارد میدان شده اند که فقط به فکر سودآوری مالی هستند؟ فیلم و سینما زمانی می تواند ارزش داشته باشد که ضمن سرگرم کردن مخاطبان چیزی هم به آن ها اضافه کند و مخاطب را کمی به تفکر و اندیشه وادار کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.