شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

برای حضور در سیزدهمین جشنواره؛

مستندهای ملی «سینماحقیقت» اعلام آمار

جشنواره سینما حقیقت

سینماپرس: با پایان مهلت ارائه‌ فیلم به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، تعداد ۶۸۷ فیلم مستند در دبیرخانه این رویداد ثبت شد.

به گزارش سینماپرس، از جمع این آثار مستند، کارگردانان ۷۴ فیلم مستند بلند، ۱۸۸ فیلم مستند نیمه‌بلند و ۴۱۳ فیلم مستند کوتاه، متقاضی شرکت در بخش مسابقه ملی جشنواره شده‌اند؛ ضمن این که مشخصات ۲۱۰ فیلم مستند، همزمان در بخش «جایزه شهید آوینی» ویژه‌ مستندهای حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم ثبت شده است. بخش مسابقه فیلم‌های «مستند کارآفرینی» این دوره‌ جشنواره «سینماحقیقت» هم ۱۷۸ متقاضی شرکت دارد.

سال گذشته تعداد ۶۳۴ فیلم مستند به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده بود. این آمار نمایانگر رشد حدود ۸ درصدی متقاضیان شرکت در این رویداد سینمای مستند ایران است.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره «سینماحقیقت» در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ماه ۹۸ اعلام خواهد شد.

مستندهای منتخب جایزه شهید آوینی و کارآفرینی هم پس از اعلام آثار بخش مسابقه ملی معرفی می‌شوند.

پیشتر اعلام شده بود که کارگردانان حدود ۶۰۰۰ فیلم مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند از حدود ۱۰۰ کشور دنیا هم متقاضی شرکت در بخش «مسابقه بین‌الملل» جشنواره «سینماحقیقت» شده بودند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران « «سینماحقیقت»» را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.