شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

سیامک اطلسی:

ظاهر مبنای انتخاب بازیگران شده است

سیامک اطلسی

سینماپرس: تاکنون تمام تلاشم را به کار گرفته ام تا نقش هایی را که به من واگذار می شود، به خوبی ایفا کنم اما نقشی نیست که خیلی دوستش داشته باشم.

به گزارش سینماپرس، «سیامک اطلسی» در مجموعه «مختارنامه» نقش «حصین بن نمیر» یکی از فرماندهان سپاه یزید را ایفا کرد که و به نظر خودش به درستی برای این نقش انتخاب شده بود. او در گفت‌وگو با فارس درباره حضورش در سریال تاریخی «مختارنامه» گفت: کارهایی که در این ژانر ساخته می‌شوند، معمولاً ماندگار هستند. سریال‌هایی مانند مختارنامه بارها نمایش داده می‌شوند و باز هم بیننده دارند. در قالب این سریال‌ها می‌توان شخصیت‌هایی را که در تاریخ وجود داشته‌اند به کمک کارگردان به تصویر کشید و به مخاطبان نشان داد. در قالب فیلم و سریال‌هایی که در ژانر تاریخی ساخته می‌شوند، می‌توان افراد مثبت تاریخ را به نمایش درآورد و به مخاطبان نشان داد که چه کارهای خوبی توسط آنان انجام شده است.

وی درباره ماندگاری آثاری نظیر مختارنامه نیز عنوان داشت: فکر می‌کنم نقاط قوت یک فیلم یا سریال بیشتر به این موضوع وابسته است که آن اثر را چه کسی می‌سازد. باید فردی سر کار باشد که بتواند فیلمنامه را خوب دربیاورد. آقای میرباقری واقعاً زحمت زیادی برای ساخت مختارنامه کشیدند و توانستند به خوبی از عهده ساخت این سریال بزرگ برآیند. فکر می‌کنم او انرژی لازم را برای این کار گذاشت و به همین دلیل هم نتیجه خوبی گرفت. این سریال دارای ویژگی‌های مثبت زیادی بود. اول از همه اینکه فیلمنامه خوبی داشت که کارگردان کاربلدی آن را به اجرا درآورد. تمامی این مسائل باعث شد که در نهایت سریال ماندگاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حصین بن نمیر از جمله نقش‌هایی بود که در سریال دیده شد؛ اظهارداشت: این نقش، نقشی بود که ما به ازای تاریخی داشت و در سریال هم از جایگاه خوبی برخوردار بود. حصین بن نمیر از جمله فرماندهان سپاه یزید به شمار می‌رفت که نکات قابل توجهی در گفتار و اعمالش داشت. به هر حال باید نقش خوب درمی‌آمد. فکر می‌کنم آقای میرباقری توانستند این نقش را به خوبی دربیاورند.

وی ادامه داد: وقتی این نقش به من سپرده شد به تاریخ مراجعه کردم و درباره او اطلاعاتی به دست آوردم. با توجه به آنچه از منابع تاریخی به دست آوردم، سعی کردم نقش را به درستی ایفا کنم. در حقیقت نقش‌های تاریخی دارای ما به ازای بیرونی هستند و به همین دلیل باید طوری نقش را در بیاوری که به آن شخصیت نزدیک باشد. فکر می‌کنم این نقش بسیار به جا بود و من به درستی برای ایفای آن انتخاب شده بودم، به همین دلیل آن را دوست داشتم. آقای میرباقری تشخیص داده بودند که من می‌توانم این نقش را در بیاورم و همین طور هم شد.


این دوبلور پیشکسوت با تاکید بر اینکه نقش باید دیده شود و طوری باشد که برای ایفایش نیاز به تلاش داشته باشی و به چالش کشیده شوی، گفت: دوست ندارم نقش خودم را بازی کنم، تمایل دارم نقش‌هایی را ایفا کنم که با خودم فاصله داشته باشند و برای رسیدن به آن ها تلاش کنم. البته فکر می‌کنم در حال حاضر، قیافه، شکل، فیزیک و دیدگاه بازیگران برای کارگردان‌ها مشخص شده است و آنان بر اساس این شرایط برای ایفای نقش‌های مختلف به هنرپیشه‌ها مراجعه می‌کنند. بنا بر این، کارگردان‌ها در وهله اول فیزیک و دید بازیگران را در نظر می‌گیرند و بر اساس این موضوعات آنان را برای ایفای نقش‌های مختلف دعوت می‌کنند. ما هم به عنوان یک بازیگر به بررسی نقش می‌پردازیم که آیا خوب و ماندگار هست یا خیر. به این ترتیب، نقش‌ها ارجاع داده می‌شود و ما هم انتخاب می‌کنیم. در مورد خود من این طور است که اگر یک نقش خوب و ماندگار باشد، آن را انتخاب می‌کنم. اما فرقی نمی‌کند که این کار در چه مدیومی باشد. تلویزیون، تئاتر و سینما هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند. البته تلویزیون رسانه فراگیری است و عده بیشتری آن را می بینند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه نقشی هست که خودتان ایفا کرده باشید و به طور خاصی دوستش داشته باشید؟، نیز گفت: تاکنون تمام تلاشم را به کار گرفته ام تا نقش هایی را که به من واگذار می شود، به خوبی ایفا کنم. فرقی نمی کند که چه نقشی بوده؛ کفاش، کاسب، کارمند یا موارد دیگر. همیشه تلاشم این بوده که نقش را به خوبی در بیاورم. در واقع همیشه با جدیت نقش را بازی کرده‌ام. اما نقشی نیست که خیلی دوستش داشته باشم. (با خنده)

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.