سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در تولید آثار تصویری/۴

سلطانی آزاد: باید در خصوص فلسفه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) و روح این واقعه، کار اساسی صورت گیرد/ اربعین مقدمه واقعه ظهور است

شاهد سلطانی آزاد

سینماپرس: شاهد سلطانی آزاد فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در آستانه اربعین حسینی (ع) در رابطه با بی توجهی به این بزرگترین اجتماع بشری، در تولید آثار تصویری گفت: آنچه در خصوص مناسک دینی و مذهبی مهم است اینکه باید آثاری در این خصوص تولید شود که بتواند همه مردم جهان را با هر تفکر و اندیشه و دینی به سوی خود جذب کند؛ قطعاً باید در خصوص فلسفه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) و روح این واقعه کار اساسی صورت گیرد اما متأسفانه در همین تعداد انگشت شماری از آثار هم که در این رابطه تولید شده ما روحی از این واقعه بزرگ را شاهد نیستیم.

کارگردان فیلم مستند «جوانمرد فاضل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم کسانی که در خصوص وقایع دینی و مذهبی می خواهند کار کنند باید از خودشان سوأل کنند که من چه می توانم بکنم؟ دیگران چه کمکی به من می توانند بکنند؟ یک فیلمساز باید از خود در ابتدا این سوأل را بکند که من چقدر به حقیقت اربعین حسینی (ع) نزدیک هستم؟ این ها مسأله مهمی است که پیش از تولید یک فیلم باید برای فیلمساز حلاجی شود.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات دیده شده که برخی مناسک ما را از حقیقت دور می کند چرا که فیلمساز از خود سوأل نکرده و به این نتیجه نرسیده که مدیایی که در آن کار می کند چقدر پتانسیل و قابلیت دارد تا بتواند حقیقت را به مخاطب خود منتقل کند؟ حرف اصلی بنده این است که اگر حقیقت توسط فیلمساز به درستی درک نشود نمی تواند آن را درست به مخاطب خود منتقل کند و نتیجه همین فیلم هایی می شود که تاکنون تولید شده اند و با اقبال مردمی هم مواجه نشده اند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اربعین مقدمه واقعه ظهور است و فیلمسازی که می خواهد در این خصوص مبادرت به تولید یک اثر سینمایی و یا تلویزیونی کند باید به درک این مسأله مهم رسیده باشد.

سلطانی آزاد خاطرنشان کرد: من بیش از اینکه بخواهم مدیران فرهنگی و سینمایی را در خصوص کم کاری راجع به مسائل و موضوعات دینی و مذهبی مقصر بدانم، فیلمسازان را مقصر می دانم که به درک عمیق راجع به موضوعات مهمی نظیر اربعین نمی رسند و قصد دارند به صورت باری به هر جهت در خصوص این مسائل مهم مبادرت به تولید اثر کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: وقتی اعتقاد قلبی و خلوص نیت باشد قطعاً راه برای تولید آثار این چنینی هموار خواهد شد و پروردگار بهترین شرایط را برای فیلمسازان مهیا می کند تا در رابطه با این موضوعات مهم کار و فعالیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.