یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛

دانش‌آموزان برگزیده کشوری به جشنواره تئاتر همدان می‌روند

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: گروه‌های برگزیده کشوری نمایش دانش‌آموزی جهت شرکت در بخش دانش‌آموزی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، اسامی گروه‌های برگزیده کشوری نمایش دانش‌آموزی جهت شرکت در بخش دانش‌آموزی جشنواره بیست و ششم اعلام شد.

 بر این اساس گروه نمایش «خندنده» از استان یزد، گروه نمایش «دروغ بزرگ» از استان قم، گروه نمایش «پرانتز باز» از استان هرمزگان و سه نفر از نقالان برگزیده کشوری از استان‌های لرستان، مازندران و همدان جهت شرکت در بخش دانش‌آموزی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.  

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

*تئاتر عاشورایی «اولین بازی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به روی صحنه می‌رود

تئاتر عاشورایی «اولین بازی» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در تماشاخانه مهر به روی صحنه می‌رود. میثم یوسفی کارگردان این نمایش گفت: این نمایش عاشورایی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان است و در مدت ۴۰ دقیقه و در دو هفته به روی صحنه خواهد رفت.

وی درباره داستان این نمایش گفت: در شب‌های ماه محرم قرار است جلوی در خانه رضا شخصیت اصلی قصه تعزیه دوطفلان مسلم اجرا شود، ولی بخاطر نیامدن یکی از بازیگران، گروه تعزیه خوان اسباب و ابزار اجرای نمایش را به امانت منزل رضا می‌گذارند تا به دنبال بازیگرشان بروند. رضا در حیاط خانه و در تنهایی خود با وسایل گروه تعزیه مشغول بازی می شود تا اینکه خسته می شود و در حیاط خانه به خواب می رود. او در رویای کودکانه خود همه اشیا را جاندار می بیند و شاهد روایت عاشورا از زبان صاحبشان می شود.

این کارگردان با اشاره به عوامل گفت: متن این نمایش، نوشته امیر مشهدی عباس است و ناصر احمدی فر، علی بیک محمدی، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم خاکسار تهرانی، شراره یوسفی، محسن قصری، مسعود پور جمشید، لیلی حسینی و عطا مقیمی بازیگران و بازی دهندگان عروسک ها هستند. ضمن اینکه علیرضا حسینپور و مژده زکریا پور طراح و سازندگان عروسک های این نمایش هستند.

یوسفی در خاتمه گفت: این نمایش به مدت ۱۵ روز ویژه کودکان دانش آموز به روی صحنه خواهد رفت.

*امیر کربلایی زاده بازیگر «پنجره ای رو به آسمان» شد/ بازی در نقش ۴ مرد و ۲ زن

امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر قصد دارد نمایش کمدی «پنجره ای رو به آسمان» را برای اجرا در اواسط پاییز سال جاری آماده کند که به تازگی امیر کربلایی زاده به عنوان اولین بازیگر به این پروژه تئاتری پیوسته است. کربلایی زاده در این نمایش نقش ۴ مرد و ۲ زن را ایفا می‌کند.

این اثر نمایشی توسط حسین دژاکام در ژانر کمدی نوشته شده است و ۴ پرسوناژ دارد. دژاکام فروردین و اردیبهشت امسال نمایش «مکبث» را که قبلا در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفته بود در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کرد که خوانشی جدید از نمایشنامه شکسپیر به حساب می آمد. این هنرمند پیش از این نیز تجربه روی صحنه بردن نمایش های کمدی چون «مرد نیک»، «دزد دریایی» و «صعود مقاومت پذیرآرتورو اویی» را داشته است که با استقبال مخاطبان روبرو شده اند.

*لباس جدید پاداشاه به صحنه می‌رود/ نمایشی از تلفیق تکنیک های بازیگری و تئاتر عروسکی  

لادن نازی در دومین تجربه کارگردانی، نمایش «لباس جدید پادشاه» را به صحنه می برد.  نازی بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش «یوان تئاترال» را برگرفته از موضوعات اطنز انتقادی به صحنه برده بود، قصد دارد در دومین تجربه کارگردانی خود نمایش «لباس جدید پادشاه» را روی صحنه ببرد.

«لباس جدید پادشاه» که به زودی اطلاعات مربوط به گروه بازیگران و عوامل آن اعلام می‌شود، آبان ماه سال روی صحنه خواهد رفت. این نمایش با رویکرد طنر انتقادی، با فرم تلفیقی از تکنیک های بازیگری و تئاتر عروسکی به اجرا در می آید.

لادن نازی در کنار تجربه کارگردانی تئاتر و فیلم کوتاه، بازیگری سینما و تلویزیون، صدا پیشگی و عروسک گردانی در نمایش‌های «چوشینگورا»، «اورستیا»، «زنان تروا»، «کله پوک‌ها»، «یه دورهمی ساده با سیمین»، «به مناسبت ورود اشکان»، «اصول و تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید»، «سفر به نهایت دور»   و ... نیز به ایفای نقش پرداخته‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.