دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

مهدی صباغ زاده:

شورای پخش و اکران فیلم گوش شنوا ندارد

مهدی صباغ‌ زاده

سینماپرس: تهیه‌کننده و کارگردان سینما از دلایل متفاوت فروش پایین فیلم‌های سینمایی روی پرده گفت.

به گزارش سینماپرس، مهدی صباغ زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره علت اصلی استقبال نکردن مخاطبان از سینما با وجود فیلم‌های خوب روی پرده، به  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آقایان چندین فیلم را پشت سر هم و در شش ماهه اول سال اکران می‌کنند و در نهایت فیلم‌هایی که می‌توانند بازار را گرم کنند، به نیمه دوم سال می‌رسند. این در حالی است که نیمه دوم سال ترافیک اکران به وجود می‌آید؛ تعطیلی‌ها، حال و هوای مردم در محرم و صفر، تلاش تولیدات جدید برای رسیدن به جشنواره فجر و ... باعث می‌شود، بیشتر فیلم‌ها با هر ژانر و موضوعی، فروش پایین داشته باشند؛ البته رو به افول بودن شرایط اقتصادی مردم هم در فروش کم فیلم‌ها بی تأثیر نیست.

این کارگردان در خصوص راه‌های جلوگیری از تراکم اکران نیمه دوم سال - که سالهاست تکرار می‌شود- گفت: هرچه به شورای پخش می‌گوییم نیاز به برنامه ریزی داریم و باید از اول سال فیلم‌ها را بر مبنای وضعیت و شرایط سینما و مخاطب تقسیم بندی کنیم، گوش نمی‌کنند. در طول سال سینما باید همیشه گرم و سرحال باشد تا مردم به سینما بروند.

او افزود: گفته بودیم که برای اکران فیلم‌ها جدولی در ابتدای سال تهیه شود تا تهیه‌کنندگان، کارگردان‌ها، سینماداران و پخش‌کننده‌ها بدانند چه فیلم‌هایی قرار است پخش شوند و برای آن برنامه ریزی و تبلیغات کنند؛ اما انگار قرار نیست کاری اصولی صورت بگیرد.

این تهیه کننده تصریح کرد: حوزه هنری به یکباره تصمیم می‌گیرد فیلمی را اکران نکند و از آنجا که سینماهای زیادی در دستش است و هیچکس حتی دولت و ارشاد هم نمی‌تواند به آن حرفی بزنند، کارش را انجام می‌دهد! شهرداری نیز در اعطای تابلوهای تبلیغاتی کمک نمی‌کند؛ فقط یکسری تابلو هست که به قیمت‌های گزاف فروخته و به فیلم‌هایی داده می‌شود که هیچ تأثیری در سینما ندارند.

این کارگردان در پایان گفت: عده ای از بازیگران فکر می‌کنند به فروش فیلم کمک می‌کنند اما در واقع این گونه نیست؛ الان فیلمی روی پرده است که ۲۸۰ میلیارد تومان فروخته و بازیگر آن می‌گوید یک میلیارد دستمزد می‌خواهم! در یک وضعیت ناهماهنگ و بدون کنترل نتیجه همین می‌شود که فیلم‌ها فروش خوبی ندارند. حتی اگر فروش هم داشته باشند، به علت گران شدن تولید به واسطه بالارفتن بیش از حد دستمزدها و برخی عوامل دیگر، به سود نمی‌رسند. برای ایجاد یک جریان فرهنگی نیاز به تبلیغات وسیع داریم؛ تا بتوان پای مردم را هرچه بیشتر به سینما باز کرد. متأسفانه سالهاست که با مشکلات و گرفتاری‌ها ساخته ایم و الان هم داریم می‌سازیم و تنها با حمایت و معرفت مردم روی پا ایستاده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.