سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

شورای صنفی نمایش؛

واکنش آقای سخنگو به موضوع خرید بلیت سینما توسط تهیه‌کنندگان

شورای صنفی نمایش

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش به خرید بلیت سینما توسط برخی تهیه‌کنندگان برای بالا بردن کف فروش فیلم‌های خود و نگهداشتن آثارشان در اکران واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، به دنبال افت محسوس فروش فیلم‌ها در پایان تابستان در محافل سینمایی شایع شده که برخی تهیه‌کنندگان برای حفظ فیلم‌شان در جدول اکران و بالا نگه داشتن کف فروش خود اقدام به خرید بلیت سینمای سرگروه را می‌کنند.

غلامرضا فرجی با اشاره به این شایعه گفت: کمتر تهیه‌کننده‌ای این قدرت را دارد به گونه‌ای بلیت بخرد که کف فروش را بالا نگه دارد و حتی اگر تهیه‌کننده‌ای این کار را بکند تاثیر چندانی در بالا رفتن کف فروش و حفظ فیلم در سرگروه ندارد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: هر هفته شورای صنفی نمایش کف فروش فیلم‌ها را در سرگروه سینمایی بررسی می‌کند اما این بررسی فقط مختص به یک سینما نیست و ما چند سینمای مختلف را از لحاظ فروش بررسی می‌کنیم. مثلا اگر برای فیلمی در یک سرگروه کف فروش 22 میلیون تومانی تعیین شده باشد این فیلم باید در آن هفته در سینمای سرگروه به فروش 22 میلیون تومانی رسیده باشد تا بتواند ادامه اکران بدهد.

وی افزود: در مرحله دوم حتی اگر کف فروش در سرگروه حفظ شده باشد ما میزان فروش سینمای سرگروه با چند سینمای دیگر مقایسه می‌کنیم تا تخلفی روی نداده باشد به طور مثال اگر مثلا سرگروه فیلمی، سینمای آزادی است و این سینما برای آن فیلم کف فروش را حفظ کرده باشد باید چند پردیس سینمایی دیگر فروش‌شان نزدیک به این سینما باشد. مثلا اگر سینمای آزادی در یک هفته دو میلیون تومان فروخته نمی‌تواند فروش همان فیلم در پردیس‌هایی همچون کوروش یا مگامال و یا زندگی هر کدام مثلا 300 میلیون تومان باشد.

فرجی با اشاره به اینکه در بررسی وضعیت فروش فیلم تعداد سالن‌ها و سانس‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و مطابقت داده می‌شود، گفت: با این مقایسه اگر کف فروش فیلمی در سینمای سرگروهش ناگهان افزایش پیدا بکند و سینماهای دیگر فروش بسیار کمتری رخ داده باشد قطعا تخلفی صورت گرفته و به تهیه‌کننده و پخش‌کننده تذکر داده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ به همین دلیل برای بالا نگه داشتن کف فروش یک فیلم به صورت مصنوعی نه تنها بلیت سینمای سرگروه بلکه باید بلیت چند سینمای دیگر در چند روز خریداری شود که چنین کاری از لحاظ اقتصادی، عقلانی نیست و تهیه‌کنندگان نیز کمتر قدرت به یک چنین امری دارند و حتی اگر نیز رخ بدهد ما آن را بررسی می‌کنیم و به عنوان تخلف با آن برخورد می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.