چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

مدیرکل هنرهای نمایشی:

دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش بازنگری و منتشر شد

اداره کل هنرهای نمایشی

سینماپرس: در راستای اجرای مرحله دوم شفافیت، مدیران اداره‌کل هنرهای نمایشی و دفتر نوسازی و تحول اداری از بازنگری و انتشار دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش در این وزارتخانه خبر دادند.

به گزارش سینماپرس، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره موضوعات مورد توجه در بازنگری و انتشار دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش گفت: تطبیق آن‌چه به عنوان دستورالعمل ارائه شده با اسناد و قوانین بالادستی ذیربط و بازنگری عمیق آن، تجمیع موارد پراکنده از سایر شیوه‌نامه‌های موجود در متنی واحد و اطلاع‌رسانی آن به عموم توأم با اشاره به بازه‌های زمانی فرآیند صدور مجوز به صورت مرحله به مرحله، پیش‌بینی صف انتظار مخاطبان در سامانه مربوطه، درج شرایط فرجام‌خواهی در دستورالعمل و ... از جمله موضوعات و موارد مورد تأکید در دستورالعمل یادشده است.

وی تأکید کرد: ملاک عملکرد این بخش تخصصی در پنجره واحد صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعملی است که از تیرماه سال گذشته تاکنون مورد بازنگری کارشناسانه قرار گرفته و اینک در راستای مرحله دوم شفاف‌سازی این وزارتخانه منتشر و اجرا می‌شود.

سیدسعید سرابی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری نیز تصریح کرد: در راستای طرح شفاف‌سازی و جهت اجرای مرحله دوم این طرح، بنا داریم تا تمام ۳۶ دستورالعمل مربوط به مجوزهای ۳۶ گانه این وزارتخانه را به تدریج و در بازه‌های زمانی متناوب، منتشر کنیم.

وی افزود: امروز هفتمین دستورالعمل این وزارتخانه با عنوان دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش منتشر می‌شود.

سرابی در توضیح روند انتشار این دستورالعمل گفت: در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأکیدات وزیر محترم در کلان برنامه‌های اعلامی به مجلس شورای اسلامی از جمله موضوع شفاف‌سازی و راه‌اندازی پنجره واحد خدمات، طراحی و برنامه‌ریزی ویژه‌ای به منظور ساماندهی مجوزها و خدمات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت که بر اساس آن، تعداد مجوزها به ۳۶ مجوز قطعی در بخش‌های مختلف این وزارتخانه رسید. این اقدام در راستای همسان‌سازی و جلوگیری از موازی‌کاری‌های معمول اداری صورت گرفته است.

وی یادآور شد: پس از آن مرحله، در قالب اقدامی دقیق و کارشناسی، مجموعه مجوزهای یادشده را در جلسات کارشناسی و ضمن بررسی‌های حقوقی با رویکرد نوسازی و تحول اداری و با محوریت واحدهای تخصصی و مراجع صادرکننده مجوزها در قالب ۳۶ دستورالعمل همگون تنظیم کردیم که به تدریج منتشر خواهند شد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری درباره دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش افزود: این دستورالعمل ابتدا توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت متبوع، مورد بازنگری کارشناسی قرار گرفته و تدوین شده و سپس به تأیید دفتر نوسازی و تحول اداری، معاونت امور هنری و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه رسیده است و اینک با تأیید و امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

سرابی یادآور شد: این روند برای انتشار سایر دستورالعمل‌های مربوط به صدور مجوزهای این وزارتخانه ادامه خواهد داشت و در بازه‌های مختلف زمانی، سایر دستورالعمل‌ها به تدریج منتشر خواهند شد.

وی در ادامه درباره ویژگی‌های مورد نظر در شکل‌گیری دستورالعمل‌های جدید برای صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متن تمامی دستورالعمل‌ها در قالب و شکلی واحد و هماهنگ تنظیم شده و مشتمل بر تمامی اطلاعات لازم برای ذی‌نفعان از جمله ترکیب اعضای شوراها و هیأت‌های نظارت بر صدور پروانه اجرای نمایش خواهد بود.

سرابی در پایان تأکید کرد: هر آن‌چه با عنوان دستورالعمل صدور مجوزها منتشر می‌شود، ملاک عملکرد حوزه‌های ستادی و استانی این وزارتخانه محسوب می‌شود و همه مکلف به اجرای آن هستند و موارد تخلف بررسی و رسیدگی خواهد شد.

دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش در ۱۰ ماده و ۱۰ تبصره در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ به تصویب و تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و از تاریخ یادشده، لازم‌الاجراست و از این پس تمامی مقررات، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های قبلی مرتبط با موضوع این دستورالعمل ملغی شده و صدور مجوزها مطابق با دستورالعمل حاضر انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.