سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی عمومی سینماگران/۶

بزرگمهر: مسئولان خانه سینما در حال آزار و اذیت صنوف هستند و این رفتارشان با کار صنفی در تضاد است/ اگر شخصی مدتی در سینما کار نکرده باشد باید عضویتش لغو شود؟

مهدی بزرگمهر

سینماپرس: مهدی بزرگمهر دبیر شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: مسئولان خانه سینما در حال آزار و اذیت صنوف هستند و این رفتارشان با کار صنفی در تضاد است؛ آن ها به جای اینکه برای اهالی سینما امنیت شغلی و بیمه بیکاری و امثالهم را تأمین کنند مرتباً با تصمیمات خلق الساعه و غیرصنفی شان دل اهالی سینما را بیشتر به درد می آورند.

آهنگساز فیلم سینمایی «گزارش مریم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سوأل اصلی بنده این است که مگر پیشکسوتان سینما چه مزاحمتی برای صنوف و خانه سینما دارند که حالا باید حذف شوند؟ در سال های اخیر مرتباً ما شاهد سردرگمی های عجیب و آزاردهنده ای بودیم که عامل اصلی آن هیأت مدیره خانه سینما هستند و بس! نمی دانم چرا کسی نیست به آن ها گوشزد کند که این کارشان مصداق بارز آزار و اذیت اهالی صنوف است و هیچ ربطی به ساماندهی صنوف ندارد!

وی ادامه داد: اهالی سینما نیازمند رفاه هستند، نیاز بیمه جامع و کامل هستند، شما باید پیگیر این مطالبات برحق اهالی سینما باشید نه اینکه با تصمیمات غیرکارشناسی شده و سلیقه ای تان حال سینماگران را بد کنید.

بزرگمهر خاطرنشان کرد: این کاری که هیأت مدیره با تشکیل کمیته تطبیق می خواهد انجام بدهد برخلاف مقررات خانه سینما است؛ خانه سینما باید بر اساس اساسنامه این نهاد فعالیت کند و نمی تواند تصمیمات شخصی برخی افراد را بر اساسنامه ارجح بداند. از سوی دیگر همه صنوف هم برای خودشان آیین نامه و اساسنامه ای دارند. بنده می خواهم ببینم در کجای اساسنامه خانه سینما آمده که اگر شخصی ۲۰ سال در سینما کار نکرده باشد باید عضویتش لغو شود؟

این هنرمند در ادامه اظهاراتش خطاب به هیأت مدیره خانه سینما تصریح کرد: شما مگر قیم سینماگران هستید که برای آن ها بر اساس سلیقه شخصی تان تصمیم می گیرید؟ این قوانین سلیقه ای چیست که برای اهالی سینما وضع می کنید؟ شما چطور به خودتان اجازه می دهید برای چندین هزار عضو خانه سینما تصمیم بگیرد که چه خوب است و چه چیزی بد است؟

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: مایه تأسف است که هیچ یک از مسئولان سینمای کشور تدبیری برای برون رفت از این حواشی ندارند و دخالتی در این مسائل نمی کنند و اجازه می دهند دست اندرکاران خانه سینما هر کاری دوست دارند انجام دهند. همه این اتفاقات به دلیل آن است که یا مدیران سینمایی کارشان را بلد نیستند یا اینکه اصلاً به سینماگران اهمیتی نمی دهند و رویشان را از این مسائل برمی گردانند. در هر صورت مسأله خانه سینما معضلی وحشتناک برای سینماگران شده و تاکنون اجبارها و فشارهایی که از سوی هیأت مدیره به صنوف وارد شده همگی غلط و اشتباه بوده، از جمله اجبار برای ثبت در وزارت کار!

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۴
    1 0
    بله مرد را به عمل کا ر بر آید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.