چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

به کارگردانی رضا بهرامی؛

«قصه ظهر عاشورا» از امروز در پارک لاله تهران

عاشورا

سینماپرس: نمایش محیطی «قصه‌ ظهر عاشورا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رضا بهرامی از ۲۴ مهر در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «قصه ظهر عاشورا» که از ۱۲ تابلو تشکیل شده و تابلوها هر کدام روایتگر روزهای محرم و صحرای کربلا است، همراه با نور و موسیقی و در تاریکی شب روبروی درب مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: کودکانی که خود را آماده عزاداری برای روزهای محرم می‌کنند و در این عزاداری یادآور اتفاق‌ها و وقایع دشت کربلا می‌شوند... د.

به گفته بهرامی کارگردان این اثر، وقتی کودک بودیم در روزهای محرم و صفر و برای عزاداری، از مادرم چادر می‌گرفتم و با بچه‌های دیگر هیئتی کوچک درست می‌کردیم. پول برای خرید طبل و سنج نداشتیم و از ظروف خانه برای عزاداری‌ها استفاده می‌کردیم و زمانی هم که هیئت‌های عزاداری شکل می‌گرفت به آنها می‌پیوستیم. همین داستان سبب کلید خوردن نمایش «قصه‌ ظهر عاشورا» در ذهنم شد و خواستم آن فضا را به‌نوعی نشان دهم.

بر اساس این خبر، طراحی و ساخت ماسک نمایشِ «قصه ظهر عاشورا» را مژده ذکریاپور بر عهده دارد و اشعار تعزیه را عرفان پورمحمدی سروده است.

همچنین حمیدرضا ملاحسینی مدیر اجرایی و وحید خسروی مدیر تولید این نمایشند.

این نمایش از ۲۴ مهر تا پایان ماه صفر هر روز ساعت ۱۸ در محوطه پارک لاله تهران و جلوی درب مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

یادآوری می‌شود تماشای نمایش «قصه‌ ظهر عاشورا» برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.