سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

از سوی سازمان سینمایی با همکاری فرهنگستان هنر؛

معرفی پژوهشگران و موضوع نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران

فرهنگستان هنر

سینماپرس: 8 پژوهشگر، تحقیقات خود پیرامون 10 موضوع مهم تاریخ سینمای ایران را در قالب نشست‌های پژوهشی ارائه می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با همکاری معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران را برگزار می‌کند.

در این نشست‌ها به موضوعاتی چون تعریف و طبقه‌بندی قصه‌های فیلم‌های ایرانی، روند چرخه‌ای تولید فیلم در ایران، بررسی گزارش‌های پژوهشی و تحقیقاتی سینمای ایران، تاریخ گرافیک، نقد و مطبوعات سینمایی، نظام استودیویی، اقتباس از منابع ادبی، موسیقی، فیلم تجربی و نظام ستاره‌ای و ستاره‌سازی در سینمای ایران، پرداخته می‌شود.

محمود اربابی، علی بختیاری، اسماعیل بنی‌اردلان، امیر بهاری، حسن حسینی، علی قلی‌پور، علیرضا محمودی و امیر یغمایی، پژوهشگرانی هستند که تحقیقات خود درباره این موضوعات را در قالب نشست‌های تخصصی ارائه می‌دهند.



این گزارش می افزاید: مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، از 13 آبان‌ماه دوشنبه هر هفته ساعت 16 در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برپا و جدول زمانبندی نشست‌ها نیز به زودی منتشر می‌شود.

پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ سینمای ایران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 14و13-88553912 تماس بگیرند و یا به مرکز هنرپژوهی نقش جهان به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره 2169، مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.