چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر خبر داد؛

سایت‌های دانلود کشور ساماندهی می‌شود

آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

سینماپرس: رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر گفت: با توجه به اینکه چندی پیش فعالیت دوستان ما در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که اقدام به ارائه لینک برای دانلود فیلم می‌کردند، مختل شد، تصمیم گرفتیم که مشکل را حل کنیم و در این زمینه فرایند ساماندهی تقریبا انجام شده است.  

به گزارش سینماپرس، آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، صبح امروز اول آبان ماه، سیدصادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر و نمایندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ساختمان این سازمان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست امامیان در سخنانی گفت: با توجه به اینکه چندی پیش فعالیت دوستان ما در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که اقدام به ارائه لینک برای دانلود فیلم می‌کردند، مختل شد، تصمیم گرفتیم که مشکل را حل کنیم و در این زمینه فرایند ساماندهی تقریبا انجام شده است.  

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت قوانین محتوایی صداوسیما با شرکت‌های خصوصی ارائه محتوا اشاره کرد و عنوان داشت: قوانینی که بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر حاکم است، با آنچه که در سازمان صداوسیما حاکم است، کاملا تفاوت دارد و هیچ شباهتی با هم ندارند.  

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر همچنین با اشاره به تغییرات و تنوع رسانه‌ها در سراسر دنیا گفت: این تنوع با مدیریت قبل امکان پذیر نیست.

امامیان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در تعامل کامل با رسانه‌های فعال در این حوزه کار می‌کند گفت: تاکنون ۷۳ مجوز به این رسانه‌ها اعطا شده و ۱۵۰ درخواست مجوز نیز در دست بررسی است.

امامیان در این مراسم که برخی از مدیران سایت های دانلودی نیز حضور داشتند به ساماندهی این سایت ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که استفاده مردم از این سایت ها زیاد است و اصل دانلودی بودن غیرقانونی نیست، باید این سایت ها با سازوکار مناسبی پیش بروند و ارائه خدمت کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر با اشاره به طی شدن مسیر صدور مجوز، بحث کپی رایت و صیانت از مساله محتوا گفت: اعطای مجوز به رسانه‌ها به معنای شروع همکاری ما با دوستان است و ما مسئولیت نظارت بر محتوا را به عهده خود رسانه‌ها می دانیم. هر مسئله ای که در امر محتوا به وجود بیاید مسئول رسانه‌ها هستند بنابراین باید مکانیزمی داشته باشید و محتوای منتشر شده را نظارت کنید.

صادق امامیان گفت: سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در صدد است به پیشرفت این صنعت کمک کند و رسانه‌های از این دست را قلمروی رسانه ای در مقابل ابر رسانه‌ها می داند؛ ما تلاش می‌کنیم تا صنعت رسانه ای کشور را رونق دهیم.

همچنین در این مراسم به ۴ موسسه آپ تی‌وی، موبو مووی، هکس دانلود و فیلم تو مووی مجوز ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.