شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

توسط مدیر دفتر مطالعات حوزه هنری؛

اعلام برگزیدگان دور نوین چهارفصل تئاتر ایران

 «چهارفصل تئاتر ایران»

سینماپرس: ۱۴ طرح از مجموعه آثار پروژه نوین چهارفصل تئاتر ایران از ۱۲ استان برگزیده شدند.

به گزارش سینماپرس، ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه هنری و طراح و مدیر پروژه‌ جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران، تجمیع آرای اعضای هیئت‌علمی فصل سوم از دور نوین پروژه، شامل عطاالله کوپال، مهرداد رایانی مخصوص، و آرش عباسی، ١٤ طرح از ١٢ استان را از کل ٥٣ طرح از ١٩ استان کشور به شرح زیر به‌عنوان برگزیدگان این دور از پروژه اعلام کرد:

  «تا فردا» نوشته‌ی اتابک مهراد از همدان، «این جاده یک‌طرفه نیست» نوشته‌ احمد پولادرَک از گیلان،   «تفنگ آبپاش» نوشته‌ احمد خزل‌زاده از کرمانشاه،   «اهل‌النار» نوشته‌ی امیرحسین طاهری از کرمان،   «مستأجر» نوشته‌ پگاه شمس از همدان،   «دیوار سفید» نوشته‌ی رضا نورانی دوست از گیلان
«پاکت سوم» نوشته‌ زینب مقیمی اردبیلی از اردبیل، ساعتی دیگر مانده» نوشته‌ سروش بهاری از مازندران
«آیفون» نوشته‌ سعید بادینی از سیستان و بلوچستان، «پسری زیر خاک» نوشته‌ فرهاد بصیر از گلستان، «آمستردام» نوشته‌ لیلا روغنگیر قزوینی از قزوین، «فوبیای رنگ قرمز» و «ویران» نوشته‌ی مجتبی حیدری از بوشهر، «جشن سالگرد عزا» نوشته‌ مسعود احمدی از فارس، «پاتیناژ» نوشته‌ مصطفی جعفری خوزانی از اصفهان

 برگزیدگان تا بیستم آبان‌ماه ۱۳۹۸ نسخه‌های کامل‌شده‌ نمایش‌نامه‌هایشان را به دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه هنری به آدرس ایمیل sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند تا در صورت پذیرفته‌شدن آثار برای حضور در کارگاه‌های فصلی در تهران آماده شوند.

فصل سوم از دور نوین پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران ـ فصل پانزدهم از ابتدای فعالیت پروژه ـ با عنوان «خانواده در آینه‌ تئاتر» آغاز به کار کرده است و این در حالی است که برگزیدگان دور نخست در مرحله ی نهایی(با مضمون ایران در بستر تاریخ) توسط انتشارات سوره مهر زیر چاپ قرار گرفته اند.

* «سه کیلو ۲۵۰ گرم» تمدید شد

نمایش «سه کیلو ۲۵۰ گرم» به نویسندگیِ مهدی زندیه و کارگردانیِ محسن نجارحسینی، برای سه اجرا تمدید شد. این نمایش که از هفتم مهرماه، در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته، به سبب استقبال مخاطبان، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (هشتم، نُهم و دهم آبان‌ماه ۱۳۹۸) ساعت ۱۹:۳۰ به اجراهای خود ادامه می‌دهد. «سه کیلو ۲۵۰ گرم» فقط در این سه شب روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش محمد نادری، مرتضی حسینی، نسا یوسفی، پانته‌آ مهدی‌نیا، مهتاب وجدانی، امیرحسین آقایی و هادی شیخ الاسلامی به ایفای نقش می‌پردازند.  

فروش بلیت اینترنتیِ «سه کیلو ۲۵۰ گرم» در سایت تیوال، صورت می‌پذیرد. این نمایش، به مدت هفتاد دقیقه در سالن یک عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا، عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

*نمایش «بانو آئویی» در روزهای پایانی

خرید بلیت اجراهای پایانی نمایش «بانو آئویی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فاطمه بختیار در تیوال آغاز شد. این تئاتر که برداشتی آزاد از نمایشنامه «بانو آئویی» اثر یوکیو میشیما  است با دراماتورژی دکتر سهیلا نجم از ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ اجراهای خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرده و تنها سه اجرا دیگر باقی است و تا ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸ بر روی صحنه است.

در این اثر نمایشی فائزه بختیار، امید اشرفی و رابعه سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقمندان به این نمایش می‌توانند بلیت سه روز پایانی را از سایت تیوال تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.