شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

معاون برون مرزی صداوسیما:

عملکرد رسانه های جریان اصلی غرب در راستای منافع آمریکا

سفیر چین در ایران در بازدید از شبکه های برون مرزی صداوسیما

سینماپرس: چانگ هوآ، سفیر چین در ایران و هیات همراه با حضور در مجموعه سعادت‌آباد معاونت برون‌مرزی صداوسیما ضمن بازدید از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی، با پیمان جبلی معاون برون‌مرزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی در نشستی که پس از این بازدید صورت گرفت، ضمن معرفی شبکه های تلویزیونی و رادیویی صداوسیما عنوان کرد: هدف ما در شبکه های برون مرزی ارائه تصویری درست و واقعی از جمهوری اسلامی ایران، برقراری ارتباطات خوب رسانه ای و فرهنگی با کشورهای هدف و تصحیح چهره غلطی است که رسانه های غربی از ایران در افکار  عمومی دنیا ایجاد می کنند.

جبلی افزود: رسانه های جریان اصلی غرب بویژه آمریکا معمولا با کشورهای مستقل برخورد واقع‌بینانه ندارند و کشورهای ایران و چین یکی از نمونه های روشن این واقعیت هستند. این رسانه ها برخلاف ادعاهای خود مبنی بر جریان آزاد و بی‌طرفی، کاملا در راستای منافع کشورهای بزرگ بویژه آمریکا عمل می کنند. در مورد ایران نیز در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، رسانه های جریان اصلی در غرب، تصاویر بسیار غلط، نادرست و غیرواقعی را از جمهوری اسلامی به افکار عمومی دنیا تزریق می کنند. لذا یکی از اهداف اصلی ما در شبکه های برون مرزی ایران همچون پرس تی وی، العالم و ...، تصحیح این اطلاعات و تصویر  غلطی است که رسانه های غربی از جمهوری اسلامی و کشورهای مستقل دنیا ایجاد کرده اند.

معاون برون مرزی صداوسیما با تاکید بر وجود نقاط مشترک زیاد میان ایران و چین در زمینه های مختلفی همانند فرهنگی، تمدنی و اقتصادی خاطرنشان کرد: در تمامی جلساتی که در مورد روابط ایران و چین برگزار می شود، بر اصطلاح روابط راهبردی تاکید می شود. روابط راهبری زمانی تقویت خواهد شد که تصویر مردم دو کشور از کشور مقابل، تصویر روشن و دقیقی باشد. پذیرش افکار عمومی و روابط خوب فرهنگی، مقدمه روابط راهبری بین کشورها است و وظیفه ما به عنوان رسانه نیز گسترش و تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است.

جبلی ادامه داد: کارهای زیادی برای گسترش روابط رسانه ای میان دو کشور شکل گرفته اما ما در حوزه برون مرزی رسانه ملی ایران به صورت جدی به دنبال تقویت روابط شبکه های خود با کشورهایی همانند چین هستیم که با ما ارتباطات خوب، دوستانه و صمیمانه دارند. به نظر می رسد که در جلسات مشترکی که در آینده با رادیو و تلویزیون ملی چین خواهیم داشت، راه های بسیار خوبی برای همکاری متقابل پیدا خواهد شد.

چانگ هوآ، سفیر چین در ایران نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از شبکه پرس تی وی و هیسپان تی وی عنوان کرد: معتقدم که ایران و چین می توانند در زمینه همکاری رسانه‌ای به توافقات زیادی دست یابند. ما باید با همکاری یکدیگر، صدای خود را بسیار بلندتر از قبل به گوش جهانیان برسانیم.  

وی با تاکید بر گسترش و توسعه روابط میان ایران و چین در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در طی سال های اخیر بیان کرد: در سفر موفقیت‌آمیزی که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۶ به ایران داشت، دو طرف بر تعمیق و افزایش روابط دوجانبه تاکید کردند و این ها نشان می دهد که روابط دو کشور وارد مرحله جدید شده است. با وجود اینکه در حال حاضر، روابط اقتصادی دو کشور به دلیل تحریم غیرقانونی آمریکا با برخی مشکلات روبهروست، اما باور دارم که با تلاش مشترک دو کشور می توانیم از همه این مشکلات عبور کرده و روابط خود را تقویت کنیم و همکاری رسانه‌ای دو کشور می تواند در این راستا موثر واقع شود.

سفیر چین ادامه داد: کشورهای غربی از جمله آمریکا همواره به کشورهای مستقل از جمله چین و ایران حمله می کنند تا افکار عمومی جهان را تحت کنترل داشته باشند. برای مثال، شبکه CNN که همواره گزارش های غلط و غیرحرفه‌ای پخش می کند. از این رو، امیدوارم که رسانه های دو کشور تلاش کنند و در آینده نزدیک، نه تنها برای مردم دو کشور، بلکه برای همه مردم دنیا، حقیقت را ارائه دهند و تصویری واقعی از چین و ایران را به جهانیان معرفی کنند.

چانگ هوآ، سفیر چین و هیات همراه در این بازدید، از قسمت هایی همچون اتاق خبر، وب‌سایت و استودیوهای پخش شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی دیدن و با مدیران این بخش ها گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.