دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

دبیر سی‌وششمین دوره جشنواره خبر داد؛

اعلام قیمت بلیت جشنواره فیلم کوتاه/ حضور پررنگ اسپانیا و فرانسه

نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: سید صادیق موسوی دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: اسپانیا و فرانسه از ۲۵ کشوری که فیلمشان به این جشنواره راه پیدا کرد، بیشترین فیلم را دارند. وی همچنین قیمت بلیط‌ها را ۵ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار شد.

در این نشست موسوی دبیر جشنواره در ابتدا درباره بخش بین‌الملل جشنواره و اهمیت آن گفت: از طول جشنواره ۳۶ سال می‌گذرد و همانطور که می‌دانید طول عمر ‌جشنواره‌های مطرح دنیا از ملاک‌های برتری جشنواره‌ها است.

تعداد آثار ارسالی نیز از مؤلفه‌های مهم است که در این جشنواره تعداد بسیار زیادی شامل  یک‌هزار ۶۴۸ اثر در بخش‌های مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: مهمانان خارجی جشنواره نیز از دیگر مؤلفه‌های مهم است که در این جشنواره مهمانان متعددی از سرتاسر جهان و در سطح عالی حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر چنین جشنواره‌ای میراث ملی است باید برای حفظ آن تلاش کرد. امسال به‌خاطر مشکلات اقتصادی ۵۰ درصد کاهش اعتبار داریم. در این شرایط ۲ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان سینمایی به جشنواره رسید و شهرداری هم قرار است در این زمینه کمک کند.

موسوی اظهار داشت: از داوران جشنواره باید به مدیر جشنواره فیلم کوتاه استرالیا و فرانسه و پرتغال اشاره کرد. همان‌طور منتقد جهانی مهم این برنامه دکتر الستی از ایران نیز حضور دارند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره‌ها دپوی فیلم کوتاه است که امسال اعضای شورای سیاستگذاری آن در این برنامه حضور دارند. چند سمینار تخصصی از ترکیه و کارگاه های تجربی از برلیانه نیز در این چند روز برگزار می‌شود.
خفت فیلم ایرانی
این مدیر فرهنگی گفت: از ۲۵ کشور جهان فیلم راه پیدا کردند که در این میان اسپانیا و فرانسه بیشترین فیلم را دارند.

در بخش ملی نیز یک‌هزار ۶۴۸ اثر در چهار بخش مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی حضور دارند که از میان ۱۴۰ اثر راه پیدا کرده‌اند و این یعنی بیش از ۹۰ درصد راه پیدا کرده‌اند. از این تعداد یک‌هزار ۲۱ فیلم داستانی حضور داشت که انتخاب آن کار بسیار سختی است. برای اجرای دقیق و بهتر این کار دوگروه پنج نفره انتخاب شدند تا زودتر این روال طی شود. در نهایت از تعداد مذکور ۶۷ داستانی انتخاب شده است.

موسوی گفت: ۲۷ فیلم از تولیدات امسال با کمک سینمای جوان ساخته شده است. البته سرمایه‌گذرای سینما جوان امتیاز ورود نیست. ضمناً همه فیلم‌ها به معاونت نظارت ارسال شده‌اند تا بررسی‌های نهایی بشود. همین‌طور امسال بنیاد ادبیات داستانی در بخش اقتباس‌های ادبی حضور خواهد داشت. یک‌کتاب با عنوان «این سو واقعیت آن سوخیال» که شامل ۵۰ داستان کوتاه از ۵۰ سال داستان‌نویس کشور است رونمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: سینما تیکت ۳۰ میلیون جایزه برای فیلم اول مقرر کرده است. قیمت بلیط‌ها ۵ هزار تومان انتخاب شده است و اختتامیه در روز تولد پیامبر اسلام(ص) در برج میلاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.