دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینما به وزیر نامه نوشت؛

بازی رسانه‌ای یک انجمن برای تطهیر اقدام خلاف قانون سازمان سینمایی

انجمن تهیه کنندگان مستقل

سینماپرس: انجمن تهیه کنندگان مستقل نامه ای خطاب به وزیر ارشاد نوشت. به راستی این همه هوچی گری برای چیست؟ آیا اقدام خلاف قانون سازمان سینمایی در صدور مجوز اکران برای یک فیلم سینمایی هتاک این اندازه جای دفاع دارد.

به گزارش سینماپرس، انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار نامه ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت حفظ و حراست از مجوزهای صادره را با این وزارتخانه دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای  دکتر سید عباس صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

باسلام.

خانواده فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول قانونی حفظ و اشاعه فرهنگ می دانند. چند روزی است که استاد کیانوش عیاری کارگردان و تهیه کننده صاحب نام سینمای ایران و از اهالی بزرگ فرهنگ با بحرانی روبرو شده که ناشی از توقیف فیلم «خانه پدری» است. تهیه کنندگان و دیگر اهالی فرهنگ و هنر از جنابعالی و مدیران سازمان سینمایی توقع دارند در حل این مشکل و بازگرداندن فیلم به اکران سینماها اقدام عاجل مبذول فرمایند.

حضرتعالی نیک می دانید که احترام مسجد با متولی است. بی گمان مسئولیت حمایت از مجوزهای صادره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با مسئولان این وزارتخانه است. ما انتظار داریم اگر این وزارتخانه امکان حفظ و حراست از مجوزهای صادره خود را ندارد، به صورت شفاف اعلام نماید تا اهالی فرهنگ به سراغ نهادهایی بروند که پای امضا مجوزهای خود می ایستند.

ما امنیت شغلی خود را بشدت در خطر می بینیم و انتظار داریم جنابعالی و قوای محترم قضاییه و مقننه به این مهم توجه کنند. ما انتظار داریم که همکاران ما نیاز به ورود و مذاکره با مراکز دیگر، بجز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر نداشته باشند.

آقای وزیر شما بهتر می دانید که آنچه می خواهیم حداقل خواسته های هنرمندان است.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.