سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

توسط هنرمندان و مسئولان تئاتری؛

پوستر جشنواره تئاتر کودک ونوجوان رونمایی و امضا شد

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتری رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان عصر روزگذشته، دوشنبه ۱۳ آبان با حضور دبیر این رویداد در عمارت جدید خانه تئاتر برگزار شد. از جمله حاضران در این مراسم می‌توان به مدیران وهنرمندانی چون شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، شهرام گیل‌آبادی (مدیرعامل خانه تئاتر)، امیر مشهدی‌عباس (مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، نادر برهانی‌مرند (دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)، حمیدرضا قناعتیان (کارشناس هنرهای نمایشی وزارت آموزش و پرورش)، شهرام عظیمی (طراح پوستر جشنواره بیست و ششم) و پیشکسوتان تئاتر مانند بهزاد فراهانی، اصغر همت، احترام برومند، هما جدیکار، محمودرضا رحیمی، آرش دادگر، عادل بزدوده، مریم کاظمی، پوپک عظیم‌پور، سوسن مقصودلو، محمدرضاغفاری، نیما بیگلریان و... اشاره کرد.

مجید قناد دبیر جشنواره در  این رونمایی اظهار کرد: این رویداد شمارش معکوسی است که  بگوییم جشنواره در حال شروع شدن است. در این مسیر سختی‌هایی داشتیم اما مسئولان کمک کردند تا توانستیم کار را به ثمر برسانیم. حضور شما به آینده‌سازانی که در این عرصه گام برمی‌دارند انرژی می‌دهد و من می‌خواهم حمایت خود را از ما دریغ نکنید تابتوانیم جشنواره را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

 شهرام کرمی در این مراسم  گفت: این مراسم بیشتر نمادین است و می‌خواهیم طی آن ارزش این رویداد را که برای کودکان و نوجوانان است یادآوری کنیم. در حوزه تئاتر جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود اما این رویداد درحوزه کودک تذکری برای توجه به نسلی است که برای همه ما مهم و آینده‌ساز کشور است.

مجید قناد عاشقانه این رویداد را پیگیری می‌ کند

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به فعالیت‌های مجید قناد اظهار کرد: اعتراف می‌کنم مجید قناد عاشقانه این رویداد را پیگیری می‌کند. این رویداد اتفاق خوبی است و امیدوارم با حمایت شما و مشارکت فعالان تئاتر کودک ونوجوان امسال هم به خوبی برگزار شود.

احترام برومند در ادامه این مراسم گفت: فکر می‌کنم من یکی از بزرگترین افراد این جمع و داور بخش خردسال هستم. بخشی از تشویش و اضطراب‌ها به دلیل کمبود بودجه است و در شرایط فعلی به سختی می‌توان چنین جشنواره‌هایی را روی پا نگه داشت. همه مسئولان باید حمایت کنند و اولین قدم حمایتی‌ آنها باید مالی باشد و دومین قدم این است که مانع کار شما نباشند.

برومند همچنین به این نکته اشاره کرد که مسئولان همدانی برگزارکننده جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید قدر برگزاری این رویداد بزرگ درشهرشان را بدانند.

بهزاد فراهانی دیگر هنرمندی بود که طی سخنانی کوتاه گفت:هیچ کدام از انجمن‌ها و کانون‌های خانه تئاتر به اندازه کانون تئاتر کودک و نوجوان شور عاشقانه عملگرا را ندارد. جامعه هنری پیش‌تر از غم نان می‌نالید و حالا باید از غم قضاوت و دیگر مسائل هم بنالد. اگر بگذارند کار خود را انجام دهیم خط قرمزها را می‌دانیم.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهرهای مختلف ایران برگزار شود

فراهانی افزود: من از خیلی سال پیش قناد را می‌شناسم و می‌دانم چه انسان سخت‌کوشی است و امیدوارم به عنوان دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیزموفق باشد. اینکه بتوانیم جشنواره‌ها را در شهرهای دیگری جز تهران برگزار کنیم نوعی آشتی بین هنر تهران و دیگر شهرها است. برگزاری جشنواره در شهری خارج از تهران اتفاقی مثبت است و چه خوب است اگر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهرهای مختلف ایران و به میزبانی استان‌های مختلف برگزار شود.

شهرام گیل‌آبادی نیز در سخنانی گفت: زحمات تک‌تک عزیزان را شاهد بودیم و در این فرآیند همه از خودشان خرج کردند. خوب است در کنار این جشنواره یک فرآیند علمی هم باشد که برخی از حرف‌های جدی در حضور مسئولان بیان شود. کودکان ما باید از نظر عاطفی تامین شوند چرا که در نوجوانی و جوانی فقر عاطفی دارند. در کشورهای پیشرفته از آموزش‌های تئاتری برای این منظور استفاده می‌کردند تا آگاهی‌بخشی کنند.

وی افزود: کشور باید به این نتیجه برسد که خدمت به کودک را صرفا با یک جشنواره برگزار نکند. آسیب‌های اجتماعی متعددی که شاهدش هستیم به دلیل این است که بلد نیستیم با فرزندانمان برخورد کنیم و تئاتر دریچه‌های شناختی، سمعی- بصری و هیجانی را فعال می‌کند. اگر تئاتر گسترش پیدا نکند ما نمی‌دانیم دیگر از چه سلاحی می‌توان برای آموزش کودکان‌ استفاده کرد.

عادل بزدوده نیز در بخشی در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه و در همه حال آماده بوده است که تجربیات خود را برای عاشقان تئاتر ارائه کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان تئاتر کودک و نوجوان، همواره همراه اهالی این حوزه از تئاتر بوده و دستش برای کمک به تئاتر کودک و نوجوان در هر زمینه‌ای بالا است. همان‌طور که امسال هم مدیریت کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های جشنواره بیست و ششم را برعهده دارد.

نادر برهانی‌مرند، دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز گفت: تبریک می‌گویم که این همه رنج به بار نشسته است. در این مراسم همچنین ازهمراهی و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، هلدینگ صنایع شوینده بهشهر، خانه تئاتر، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به عنوان حامیان مالی و معنوی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تقدیر و تشکر شد. در پایان این مراسم هنرمندان و مسئولان تئاتری پوستر بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان را امضا کردند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.