شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

در آمریکا وایتالیا؛

نمایش دو انیمیشن «حبسی» و «فرفره» در دو جشنواره جهانی

انیمیشن فرفره

سینماپرس: فیلم‌های انیمیشن «حبسی» ساخته احمد خوش‌نیت و «فرفره» به کارگردانی شیوا ممتحن که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده‌اند، در دو جشنواره جهانی کشورهای ایتالیا و آمریکا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماپرس، سومین دوره جشنواره فیلم محیط‌زیستی «ژنو فیلم فستیوال» که از روز ۱۵ آبان در شهر چیتادلا ایتالیا آغاز به کار کرده، پذیرای انیمیشن حبسی به کارگردانی احمد خوش‌نیت شده است. این جشنواره موضوعی که فیلم‌های داستانی، سینمایی و انیمیشن را به نمایش می‌گذارد، تا روز ۱ آذرماه ادامه دارد.

انیمیشن «فرفره» ساخته شیوا ممتحن دیگر فیلم تولیدی این «مرکز» است که در بخش رسمی بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم «ویتاکر» سن‌لوئیس آمریکا روی پرده می‌رود. در این جشنواره که تا روز ۲۶ آبان‌ماه ادامه دارد، ۳۸۹ فیلم از ۶۳ کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

«حبسی» داستان انسانی محبوس است که در دنیای ظلمت برای رسیدن به آزادی، چشم امید به عنایات پیکره‌ای سنگی دوخته که همواره معامله‌ای عجیب با او دارد.

«فرفره» نیز درباره‌ی کودکی است که در خاطراتش گم شده است. این فیلم یادآور حس نوستالژیک و آرزویی برای بازگشت به لحظات خوب گذشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.