یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

در شرایط ولنگاری فرهنگی؛

تغییر مسیر حسین پارسایی از نمایش موزیکال به مذهبی‌سازی

حسین پارسایی در اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

سینماپرس: حسین پارسایی در پیامی اینستاگرامی اعلام کرده است پس از تولید دو نمایش موزیکال به‌زودی نمایشی مذهبی با عنوان «راز گل سرخ» روی صحنه خواهد برد.

به گزارش سینماپرس، پیش از ایام عزاداری محرم و صفر، حسین پارسایی گفته بود قصد دارد نمایش‌های پیشین خود از جمله بانوی آب و آیینه، سردار مهر وماه و خواهرانه به وقت خیزران را با بازنویسی محمدرضا کوهستانی روی صحنه ببرد و گفته بود برای تولید این آثار هیچ نهادی از او حمایت نکرده است. هر چند پارسایی پیش‌تر هم گفته بود در تولید این آثار در اوایل دهه ۱۳۹۰ از هیچ نهاد دولتی کمک نگرفته و با تهیه‌کنندگی مؤسسه حریر شرق، متعلق به همسرش این آثار را تولید کرده است.

در سه سال گذشته حسین پارسایی سه نمایش «اولیورتویست»، «بینوایان» و «مولن‌روژ» را کارگردانی کرده است که در مورد سرمایه اولیه دو نمایش موزیکال و توقف «مولن‌روژ» حواشی بسیاری ایجاد شده است.

حال، پارسایی که سابقه مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی، تئاتر شهر و حضور در شورای نظارت و ارزشیابی را در کارنامه دارد اعلام کرده است که در تدارک نمایش مذهبی دیگری است. او نام نمایش را «راز گل سرخ» اعلام و تأکید کرده است «تجربه‌ای جدید خارج از پایتخت و با مشارکت هنرمندان خلاق و خوش‌ذوق خطه گیلان» است.

هنوز مشخص نیست عوامل این نمایش تازه چه کسانی‌اند و اساساً موضوع آن چیست یا به چه مناسبتی روی صحنه می‌رود؛ اما به نظر می‌رسد این نمایش بهانه‌ای باشد برای استفاده حداکثری از «تالار بزرگ رشت» که در ایام جشنواره تئاتر استانی در اختیار تئاتری‌های گیلان قرار داده نشده است.

گروه حسین پارسایی این روزها در تالار وحدت نمایش «مری پاپینز» را بر اساس موزیکال مشهوری از هالیوود روی صحنه برده‌اند. احمد سلیمانی کارگردان این نمایش سابقه همکاری با حسین پارسایی در چندین نمایش را دارد و از اعضای مؤسس مؤسسه حریر شرق است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.