دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

به کارگردانی ابوذر حیدری؛

تندیس زرین چینی‌ها به یک فیلم کوتاه ایرانی رسید

فیلم کوتاه چشمانت را ببند

سینماپرس: «چشمانت را ببند» در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آسیایی «لینگ چانگ» چین به همراه ۴۱ اثر دیگر موفق به کسب تندیس زرین شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «چشمانت را ببند» ساخته ابوذر حیدری تهیه شده در خانه فیلم داستانی با همکاری  اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «لینگ چانگ» چین حضور پیدا کرده بود، تندیس زرین و لوح این جشنواره را به خود اختصاص داد.  

مراسم اختتامیه این جشنواره بین‌المللی، هفته گذشته در شهر لین زانگ با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.  از ایران دو فیلم در بخش نهایی این جشنواره شرکت کرده بودند.

در مجموع ۴ هزار و ۷۷۳ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مقایسه با سال گذشته از نظر کمی و کیفی افزایش داشته است. در پایان این جشنواره ۴۲ اثر در مجموع حائز عنوان بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شدند. علاوه بر این، ۸۰ اثر هم به عنوان برنده جایزه عالی و ۱۲۵ اثر هم به عنوان برنده جایزه خوب انتخاب شدند.

«چشمانت را ببند» روایت جوانی کلیدساز است که با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کند. دوستش به او پیشنهاد می‌کند که با کمک هم از یک گاوصندوق دزدی کنند و پس از آن‌که مشکل مالی‌شان مرتفع شد، پول را پس بدهند. جوان قبول می‌کند، اما در هنگام باز کردن قفل گاوصندوق اتفاقی رخ می‌دهد...

سید سجاد قافله باشی تهیه‌کننده و ابوذر حیدری کارگردانی این اثر را برعهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.