یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

لزوم پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی/۷

شاهمرادی زاده: فراماسونرها و صهیونیست ها تسلط شدیدی بر سینما دارند/ باید جلوی جریانی که برخلاف مسیر آرمان های انقلاب گام برمی دارند ایستاد

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در خصوص لزوم پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی گفت: فراماسونرها و صهیونیست ها تسلط شدیدی بر سینما دارند، آن ها محتوای فیلم های سینمای ایران را تبیین و ترسیم می کنند و به همین علت است که امروزه اکثریت فیلم هایی که در کشور تولید می شوند با محتوای حمایت از تک فرزندی، عدم ازدواج و تشکیل خانواده و سرشار از تلخی و سیاهی و تباهی، یأس و ناامیدی اند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بارها در دیدار با برخی مسئولان و نمایندگان در خصوص محتوای فاجعه بار آثار سینمایی توضیحاتی را ارائه داده ام؛ این مایه شرمساری است که بسیاری از فیلم های سینمای جمهوری اسلامی ایران به اسلام، انقلاب، ایران و ایرانی توهین می کنند. جلوی این روند شوم و ناپسند باید گرفته شود.

شاهمرادی زاده سپس با بیان اینکه پس از حضور حجت الاسلام رئیسی در رأس قوه قضائیه این نهاد ورود بسیار خوبی را به عرصه سینما داشت متذکر شد: ما باید خدا را شاکر باشیم که قوه قضائیه بالاخره بعد از سال ها بیدار شد و به حوزه سینما ورود کرد و برای سینما کاری انجام داد. بنده معتقدم از این پس هم  قوه قضائیه باید باقدرت جلوی سینماگران و مدیرانی که برخلاف مسیر آرمان های انقلاب اسلامی گام برمی دارند بایستد.

این سینماگر در همین راستا خاطرنشان کرد: بالاخره باید یک فرد یا نهادی پیدا شود که جلوی سینماگران و مدیرانی که سینما را به بیراهه می برند بایستد. سوأل بنده این است که چرا افرادی که هیچ سررشته ای از حوزه سینما ندارند و تاکنون میلیاردها تومان از بودجه بیت المال را برای تولید آثار سطحی و نازل و یا ضد فرهنگی و ضد ارزشی هدر داده اند همچنان باید در سینما جولان دهند؟ ما چرا جلوی این فیلمسازانی که آثارشان اعصاب مردم مومن و ولایی و انقلابی را به هم می ریزد نمی ایستیم؟

وی تأکید کرد: تمام افرادی که به هر واسطه ای در تولید آثار ضد فرهنگی نقش دارند باید بازخواست شوند و مورد موأخذه قرار بگیرند؛ همه ما آگاهیم که افراد مومن، انقلابی و ولایتمدار فیلم هایی نمی سازند که مردم از آن بدشان بیاید، این افراد هرگز فیلمی نمی سازند که به ایران اسلامی و اسلام توهین کند. پس باید قاطعانه با افرادی که با بودجه های این نظام برخلاف مواضع، آرمان ها و اهداف انقلابی مبادرت به فیلمسازی می کنند و یا به این نوع آثار مجوز ساخت و اکران می دهند ایستاد.

شاهمرادی زاده با انتقاد از وضعیت حاکم بر سینمای کشور تصریح کرد: مایه شرمساری است که نیروهای مومن و انقلابی و ارزشی مدت ها است جایی در سینمای ایران ندارند و برخی افراد با هزار و یک مانع نمی گذارند آن ها در سینما کار کنند؛ مسأله سینمای امروز ایران اسلامی بسیار عمیق تر، بحرانی تر و پیچیده تر از این حرف ها است! سوأل بنده این است ما اصلاً بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی چند فیلم در سینمای کشور تولید کرده ایم که مسیر و اهداف جمهوری اسلامی ایران در آن ها وجود داشته باشد؟

این فیلمساز در پایان اظهاراتش افزود: اداره سینمای ایران باید به دست مدیران متعهد و انقلابی بیفتد که پیش از این به خوبی در این زمینه کار کرده اند و تجربه حمایت از فیلمسازان ارزشی و انقلابی را دارند و تا این اتفاق رخ ندهد ما شاهد روند مثبتی در عرصه هنرهفتم نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.