یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

آرش عباسی مطرح کرد؛

چالش بازگشت بهبود و نبود باباپنجعلی در «پایتخت»

سریال پایتخت

سینماپرس: نویسنده فصل ششم سریال تلویزیونی «پایتخت» درباره ویژگی‌های قصه این فصل و چالش‌های داستانی آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، آرش عباسی نویسنده فصل ششم سریال «پایتخت» با اشاره به نگارش فیلمنامه این سریال به مهر بیان کرد: تاکنون حدود ۶ قسمت از این سریال به نگارش درآمده است و باید گفت هر چه جلوتر می‌رویم کار سخت‌تر و وسواس ما در نوشتن بیشتر می‌شود.

وی درباره شروع فیلمبرداری همزمان با نگارش اظهار کرد: قطعا باید قبل از شروع فیلمبرداری، هشت قسمت را تمام کنیم. با این حال من فعلا در حال بازنویسی هستم و از قسمت اول کار بازنویسی قسمت ها را انجام می‌دهم.

کاراکترهای «پایتخت» متحول شده‌اند

نویسنده «پایتخت» درباره شخصیت‌های این فصل از سریال توضیح داد: به جرات می‌توان گفت همه شخصیت‌ها دچار تحول شده‌اند و با آنچه در ذهن مخاطب است متفاوت هستند. به هر حال از زمانی که فصل اول «پایتخت» روی آنتن رفته حدود ۱۰ سال می‌گذرد و این شخصیت‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند.

این نویسنده با اشاره به ویژگی‌های فصل جدید «پایتخت» تصریح کرد: در این فصل با غافلگیری‌های زیادی روبرو هستیم. هر یک از کاراکترها دنیای جدیدی برای خود دارند و تغییرات ملموسی در کار، رفتار و سکنات آنها صورت گرفته است.

ریسک تغییرات زیاد سریال در فصل ششم

وی درباره اینکه چقدر این تغییرات، روایت قصه را با ریسک مواجه خواهد کرد، گفت: فکر می‌کنم این تغییرات، ریسک زیادی دارد و امیدوارم جواب بدهد. چون ما همه انرژی خود را برای کار گذاشته‌ایم.

عباسی در توضیح بیشتر قصه سریال و روند ماجراها بیان کرد: بخش اعظم سریال در شمال کشور می‌گذرد و طبیعتا تماشاگر انتظار دارد سفری هم با این کاراکترها به خارج داشته باشد.

اجبار سفر برای یکی از کاراکترها

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: البته اینگونه نبود که به دلیل جذابیت سفر، چنین اتفاقی در قصه داشته باشیم، بلکه قصه ایجاب می‌کرد که حتما کاراکترها سفری به خارج از کشور داشته باشند و در واقع اجباری است که برای یکی از شخصیت‌ها رخ می‌دهد.

چالش بازگشت بهبود و نبود باباپنجعلی

وی درباره دیگر سختی‌های این فصل نیز گفت: بازگشت بهبود برای ما نویسنده‌ها بسیار سخت و چالشی بود، چون باید دلایل و روند این بازگشت را به طور منطقی برای مخاطب نمایش دهیم و یکی از بزرگترین چالش‌های ما همین روایت منطقی ماجرا بود. چالش سخت بعدی هم این بود که باید جای خالی علیرضا خمسه در نقش باباپنجعلی را پر می‌کردیم.

این فیلمنامه نویس در پایان درباره مهمترین ویژگی این فصل عنوان کرد: مهمترین ویژگی این فصل از «پایتخت» در غافلگیری‌هایی است که برای مخاطب دارد، فصل‌های تازه‌ای از اتفاقات برای کاراکترها باز می‌شود که داستان آنها گسترده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.