یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

در برنامه «هفت» بیان شد؛

فیلم‌های سخیف نتیجه حضور سرمایه‌داران آلوده در سینما هستند

قسمت 35 برنامه هفت

سینماپرس: محمدتقی فهیم: بازیگرانی که امروز اشتباه حضور در آثار مبتذل و سخیف را مرتکب می‌شوند، چند سال قبل هم این اشتباه را در حمایت از آقای روحانی در انتخابات انجام داده بودند. هر دو حاصل یک گمراهی و منفعت‌طلبی به ظاهر دموکراتیک هستند.

به گزارش سینماپرس، در میز نقد برنامه «هفت» که بامداد روز شنبه از شبکه سوم سیما پخش شد به نقد برخی فیلم‌های به اصطلاح طنز این روزها اختصاص داشت، مسعود فراستی گفت: تصور یکی از این فیلم‌ها از انقلاب چنان عقب افتاده است که کاش ضدانقلاب بود. ابتذال در این فیلم درحدی است که در تاریخ ۴۰ سال اخیر کاملاً بی‌بدیل است! این فیلم سقوط به سراشیب نه فقط پول، بلکه هر نوع بی‌اخلاقی است!

جواد طوسی نیز با اشاره به نگاه ضدملی این فیلم گفت: پول وقتی در معرض یک حرص بیش از حد قرار بگیرد می‌تواند رفتار هنرمندانه را تغییر دهد و مسیر مخرب و نگران‌کننده‌ای برای هنرمند ایجاد کند. فیلم با ژست اپوزیسیون، کعبه آمال را ‌ترکیه و استانبول معرفی می‌کند.
محمدتقی فهیم نیز در این برنامه اظهار داشت: این فیلم از فیلمفارسی هم پایین‌تر است. من فکر می‌کنم که فقط کارگردان این فیلم مقصر نیست، بلکه جریان سرمایه‌داری آلوده، همه چیز برایش پول است و چنین فیلمی‌ هم نتیجه حضور این جریان در سینماست. هیچ جای دنیا این‌گونه نیست که عده‌ای به خارج از کشور بروند و وطن خودشان را به بدترین شکل ممکن معرفی کنند.
وی با کنایه به حضور «پرویز پرستویی» در فیلم‌های سخیف، تصریح کرد: ببینید بازیگری که قبلاً با فیلم‌هایی قلب مردم را به دست آورده بود، الان به‌خاطر پول با روح و روان مردم بازی می‌کند! تأسف‌بار این است که اینها جماعتی مدعی هستند و ادعای روشنفکری می‌کنند که این یک نوع فریب است.
وی افزود: این فیلم‌ها، تجارتی ناپاک هستند؛ چه سرمایه‌گذاری که پشت این‌گونه فیلم‌ها قرار می‌گیرد و چه هنرمندانی که وارد این پروژه‌ها می‌شوند، بدون اینکه به ارزش‌های فرهنگی این کشور فکر کنند خودشان را ملعبه دست آنها می‌کنند.
فهیم تصریح کرد: بازیگرانی که امروز اشتباه حضور در آثار مبتذل و سخیف را مرتکب می‌شوند، چند سال قبل هم این اشتباه را در حمایت از آقای روحانی در انتخابات انجام داده بودند. هر دو حاصل یک گمراهی و منفعت‌طلبی به ظاهر دموکراتیک هستند.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.