یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

راحت ترین روش برنامه سازان برای فرار از پاسخگویی؛

چرا از رهبری خرج می کنید؟

سریال «حکایت‌های کمال»

سینماپرس: اخیراً سریال‌سازهای تلویزیون به جای دفاع علمی و منطقی دو حربه ناجوانمردانه در پیش می‌گیرند. یکی اینکه عملکرد خود را به گونه‌ای به منویات رهبر انقلاب ربط می‌دهند، دیگر اینکه پای نظرسنجی سیما را به میان می‌کشند.

به گزارش سینماپرس، در مواجهه با نقد عملکرد یک مجموعه عده‌ای به جای دفاع علمی و منطقی دو حربه ناجوانمردانه در پیش می‌گیرند. اخیراً سریال‌سازهای تلویزیون بیش از دیگران از این حربه استفاده می‌کنند. یکی اینکه عملکرد خود را به گونه‌ای به منویات رهبر انقلاب ربط می‌دهند، دیگر اینکه پای نظرسنجی سیما را به میان می‌کشند که معمولاً از جذب بالای ۸۰ درصد مخاطبان حکایت دارد.

یکی می‌گوید، ما پیش از ساخت سریال با رهبر انقلاب جلسه داشتیم و ایشان روی چند نکته تأکید کردند و بعد از آن ما مبتنی بر آن چند نکته رفتیم و سریال را ساختیم. دیگری عنوان می‌کند که ما مضمون سریالمان را با توجه به فلان بخش از فلان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تولید کردیم.

حالا این وسط اصلاً هم مهم نیست که شما برای توجیه کار خودت داری از مهم‌ترین شخصیت دینی و سیاسی کشور مایه می‌گذاری و هیچ وقت هم هیچ مدیر و مسئولی به زیردستش به خاطر این جفای فاحش تذکر نمی‌دهد چه برسد به توبیخ. یعنی هزینه کردن از رهبر انقلاب آزاد آزاد است و اتفاقاً هر وقت عملکرد شما مورد انتقاد قرار گرفت بدون نگرانی می‌توانید نتیجه کارتان را به رهبری ربط بدهید.

این روش راحت‌ترین و بی‌خطرترین کاری است که یک مسئول می‌تواند انجام دهد. جالب است که اگر نتیجه کار به طور مشخص و معین خوب از کار درآمده باشد هیچ کس آن را به منویات رهبر انقلاب مرتبط نمی‌کند و اینجا خلاقیت‌ها و قابلیت‌های خود طرف است که نتیجه را خوب کرده است.

دیروز نویسنده سریال «حکایت‌های کمال» گفته: «دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در این‌باره داشتند این بود که چرا کودک امروز ما فکر کردن بلد نیست؟ چنین موضوعی و آموختن فکر کردن به بچه‌ها از سنین ابتدایی یکی از اهداف ما در این سریال بود!»

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.