دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

بررسی معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر/۴

ارجمند: نباید مسأله دریافت مالیات را به همه اهالی فرهنگ و هنر تعمیم داد/ برخی مسئولان قدر هنر و هنرمند را نمی دانند

داریوش ارجمند در نشست خبری جشنواره فیلم‌های کوتاه دانشجویی«سنگر»

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: مگر عموم اهالی فرهنگ و هنر چقدر درآمد دارند، چقدر امنیت شغلی دارند که حالا بحث مالیات آن را مطرح می کنند؟ درست است که در میان ما افرادی هستند که پول های خوبی درمی آورند اما آن ها قطره ای از اقیانوس هستند و تر و خشک نباید با هم بسوزند.

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافر ری» و «راه آبی ابریشم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من مخالف دریافت مالیات نیستم اما معتقدم مالیات باید به صورت به جا و درست گرفته شود. در این شکی نیست که اکثر کشورهای دنیا با مالیات گرفتن از مردم اداره می شوند اما سیستم مالیات در آن کشورها درست است و متأسفانه در کشور ما این گونه نیست.

وی ادامه داد: مسئولان دولت باید از خود سوأل کنند که اصلاً میزان درآمد هنرمندان و اهالی فرهنگ کشور مگر چقدر است؟ ای کاش به جای چنین تصمیم گیری های غیرکارشناسی شده سازمان امور مالیاتی کشور آماری ارائه کند تا ما ببنیم با همین مالیات هایی که مثلاً سال گذشته دریافت کردند کجای مملکت را آباد کردند و چه کاری برای مردم انجام دادند که حالا می خواهند از ما مالیات بگیرند؟

ارجمند با انتقاد شدید از نگاه کاسبکارانه به حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: هنرمندان روح مردم را در نابسامانی ها آسوده می کنند و با «بستنی فروش» و «آدامس فروش» فرق بسیار دارند! ما با کار و فعالیت در سینما و تلویزیون به مردم فرهنگ ارائه می کنیم، روان مردم را جلا می دهیم و اگر کمترین تدبیری وجود داشته باشد نباید با ما این گونه رفتاری صورت گیرد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «ستایش» و «امام علی (ع)» خاطرنشان کرد: در همه کشورهای دنیا هنر و هنرمند جایگاه بسیار والایی دارند؛ خوشبختانه در کشور ما هم وضعیت این گونه است و ما مردمی بسیار فهیم داریم که قدر هنر و هنرمند را به خوبی می دانند. ما در کشورمان هرجا که می رویم بر صدر می نشینیم به جز توسط مسئولان و تصمیم گیرانی که به ما به چشم یک ماشین درآمدزایی نگاه می کنند.

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: بنده معتقدم معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر هرگز نباید حذف شود. یکی از علل عقب ماندگی ما در کشورمان این است که برخی مسئولان قدر هنر و هنرمند را نمی دانند. ای کاش مسئولان اداره مالیات به جای اینکه زورشان را به هنرمندان نشان بدهند بروند و از فوتبالیست هایی که درآمدهای میلیاردی دارند مالیات بگیرند. آن ها می توانند با انجام کارهای کارشناسی و رصد دقیق در حوزه فرهنگ و هنر از برخی هنرپیشه ها و سلبریتی هایی که درآمدهای بسیار بالایی دارند نیز مالیات دریافت کنند اما نباید مسأله دریافت مالیات را به همه اهالی فرهنگ و هنر تعمیم دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.