دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

میرعلایی خبر داد؛

ساخت «احمد بای» به مراحل نهایی رسید

فیلم سینمایی احمدبای

سینماپرس: فیلم سینمایی «احمد بای» قهرمان ملی مردم الجزایر، به کارگردانی «جمال شورجه» مراحل فنی پایانی خود را طی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، «سید احمد میرعلایی» که مسئول پیگیری روند تولید و ساخت فیلم سینمایی «احمدبای» به کارگردانی «جمال شورجه» است از طی شدن مراحل نهایی ساخت این فیلم خبر داد.

خبر ساخت آخرین پروژه سینمایی «جمال شورجه» با نام «احمدبای» در الجزایر، اوایل سال قبل منتشر شد اما بعد از کسالتی که برای کارگردان فیلم ایجاد شد اخبار کمتری از ادامه ساخت این فیلم به‌دست می‌رسد. بنابراین خبرنگار فرهنگی تسنیم در گفت‌وگو با  «سید احمد میرعلایی» که این روزها مسئول پیگیری کارهای ساخت و تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی «جمال شورجه» بعد از بیماری وی است از ادامه ساخت این فیلم جویا شد.

«میرعلایی» در ابتدا گفت: فیلمبرداری فیلم تا قبل از بیماری آقای «شورجه» تمام شد، حتی بخشی از تدوین کار در هنگام سلامت او نیز ادامه داشت. بعد از عارض شدن بیماری برای آقای شورجه، تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی نیز در حال ادامه است. البته بخش‌هایی مانند موسیقی در خارج از کشور صورت می‌گیرد. در کل ادامه مراحل فنی فیلم در حال اجرا است و به مشکلی برنخوردیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال زمان آماده شدن فیلم برای نمایش گفت: نمی‌توان زمان قطعی برای آماده شدن فیلم گفت. همانطور که می‌دانید تهیه‌کننده‌های فیلم از الجزایرند و این کشور تا حدودی دچار بی‌ثباتی سیاسی شده و همین باعث شده است تا ادامه کار کمی دچار وقفه کوتاه بشود. اما تمام بخش‌هایی که به عوامل ایرانی فیلم مربوط است بدون هیچ مشکلی اجرا شده است.

میرعلایی اظهار داشت: «احمد بای» قهرمانی ملی و ضداستعمار الجزایر و برای مردم این کشور از محبوبیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ساخت فیلمی سینمایی درباره این شخصیت مهم برای آنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و برای همین ساخت این فیلم را به کارگردانی مانند آقای «شورجه» سپردند که در ساخت آثار راهبردی و ملی توانایی داشته باشد.

در این فیلم سینمایی «ژرار دوپاردیو» در نقش «پاشایِ عثمانی»  که در واقع هنگام حمله فرانسه به الجزایر پادشاه عثمانی‌ها است را بازی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.