دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

عصر امروز؛

سالن اصلی تئاتر شهر بازگشایی شد

تئاتر شهر

سینماپرس: مراسم بازگشایی سالن اصلی تئاتر شهر عصرامروز با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، عصر امروز مراسم بازگشایی سالن اصلی تئاتر شهر با حضور ستاری، شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، حمید نیلی و جمعی از هنرمندان تئاتر در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

سعید اسدی مدیر تئاتر شهر در این مراسم گفت : آنچه که در این مدت اتفاق افتاده تجلی استعداد و دانش ایرانی است، ما علاوه بر بازگشایی این سالن، توانایی مهندسان ایرانی در احیای این سالن را خواهیم دید.

وی افزود:امیدواریم این مجموعه از بزرگترین مجموعه هنرهای نمایشی ایران با تمامی امکانات در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

اسدی ادامه داد: وزارت ارشاد اسلامی علاوه بر تولید آثار نمایشی باید زیر ساخت ها را نیز فراهم کند و ساخت اماکن جدید توسط این وزارتخانه اتفاق می افتد، بازسازی اماکن نیز باید از سوی وزارت ارشاد پیگیری شود، دفتر وزارت ارشاد در طرح های عمرانی فعال بود و ما را پشتیبانی کرده و زحماتشان قابل قدردانی است.

حیدری معاون اداری مالی وزارت ارشاد گفت : دکتر صالحی از این رویداد ابراز خرسندی کردند و خدا قوت گفتند.

معاون اداری مالی وزارت ارشاد در ادامه مراسم  پیام وزیر ارشاد را قرائت کرد.

وزارت ارشاد کمک کرده تا شرکت دانش بنیان پا به پای شرکت های خارجی پیش برود

حیدری گفت : اصلاح زیر ساخت های الکتریکی و چیلرها، دیزل برق اضطراری نصب هواساز و دستگاه های کنترلی آن ها از جمله فعالیت ها بوده و وزارت ارشاد کمک کرده تا یک شرکت دانش بنیان پا به پای شرکت های خارجی جلو برود.

اسدی ادامه داد : یکی از اتفاقات خوب در تئاتر شهر تلاش برای بهبود خدمت رسانی به تماشاگران بوده و در سالن چهارسو نیز صندلی مناسبی وجود نداشت که خوشبختانه صندلی ها تغییر پیدا کرد. برای سالن اصلی ایده های مختلفی برای تعویض صندلی وجود داشت اما قرار شد تا شکل ظاهری آن حفظ شود تا تماشاگران خاطره ای که از آن دارند را از یاد نبرند. امکانات تعویض پرده سالن اصلی نیز از سوی مرکز هنرهای نمایشی رخ داد.

وی بیان کرد:مجموعه تئاتر شهر بخشی از معاونت هنری وزارت ارشاد است. ما همیشه به خوش رویی و پشتیبانی دکتر حسینی افتخار می کنیم.مجموعه اتفاقی که در سالن اصلی رخ داده این بوده که امکانات تاسیساتی ایراد داشته که این بخش اصلاح شده است، هم اکنون شرکت مشاوری در این مجموعه برای مطالعه وضعیت تئاتر شهر وجود دارد و تئاتر شهر یکی از مهم ترین مراکز گردهمایی هنرمندان است.

ستاری معاون علمی فناوری وزارت ارشاد در این مراسم گفت :خوشحالم که شرکت ها و اساتید ما به نیازهای جامعه و کیفیت هنر جامعه کمک می کنند. این تجهیزات بومی شد و نگهداری و طراحی آینده آن توسط گروه کوچکی اتفاق می افتد. این گروه متشکل از آدم های خلاق است و نوآوری چیزی نیست که بتوان بر آن قیمت گذاری کرد. وظیفه ما حمایت از ‌شرکت های دانش بنیان است.

خوشحالم که بازسازی بدون حادثه اتفاق افتاد

 دور علی مسئول پروژه تئاتر شهر گفت : خوشحالم که این بازسازی بدون حادثه اتفاق افتاد. وزارت ارشاد به شرکت ما اعتماد کرد و کسی فکر نمی کرد یک شرکت ایرانی این کار را انجام دهد زیرا همواره شرکت های خارجی فعالیت داشتند. پرسنل تئاترشهر باور نمی کردند که دانشجویان این کار را انجام دهند ولی با گذشت مدتی آن ها نیز اعتماد کردند. قرارداد ما شهریور سال پیش بسته شد و ما شروع به ساخت و نمونه سازی تجهیزات تئاتری اقدام کردیم، طرح ها را دوستان معاونت عمرانی دیدند و قرار شد سالن را به ما تحویل دهند. بهمن ماه سالن را تحویل گرفتیم ولی به دلیل نمایش ها نتوانستیم کار را کامل کنیم و از 15 خرداد کار به صورت شبانه روزی انجام شد.

وی ادامه داد: امروز ما در این سالن تجهیزاتی داریم که همانند سالن‌های خارجی و امکانات زیادی در آن قرار داده شده است. پل نوری بزرگ ۱۶ متر طول دارد و نزدیک به ۱۹ و بیشتر پروژکتور در آن قرار داده می‌شود؛ حرکت سینوسی در پرده‌های نمایش برای اولین بار در ایران انجام شده،غیب شو از تجهیزات جدید سالن است. لیفت، صحنه دکورها را بالا و پایین می‌کند منتهی پیش از این خوب کار نمی‌کرد و حال یک پلت فرم قفل شو به آن اضافه کردیم. قسمت جلویی صحنه، لیفت صحنه و مختص ارکستر است که پیش از به درستی کار نمی‌کرد. علاوه بر این پرده‌ها توسط سیستم کنترل می‌شود.

دورعلی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد امکان بزرگی به ما داد، گفت : زمانی که یک پروژه انجام می شود به دست اندرکاران تبریک می گویند ولی تبریک اصلی به مدیران است که به شرکت های ایرانی اعتماد می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.