سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

به علت پیگیری حادثه دانشگاه آزاد؛

ماجرای ابطال پروانه وکالت نواب‌صفوی چیست؟

حسام نواب صفوی در دهمین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: حسام نواب صفوی وکیل خانواده‌های حادثه دانشگاه آزاد مدعی است که عده‌ای قصد ابطال پراونه وکالتش را دارند.

به گزارش خبرنگار  با اعلام حکم دادگاه حادثه دانشگاه آزاد، حسام نواب صفوی وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات با انجام مصاحبه‌ای مدعی شد که عده‌ای قصد دارند پروانه وکالت او را ابطال کنند تا نتواند پرونده این حادثه را پیگری کند.

نواب صفوی وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به خبرنگاران جوان، گفت: گویی این موضوع نوعی دسیسه است و بنده علی رغم تمام مشکلات ایجاد شده با تمام وجود با خاطیان اتوبوس مرگ دانشگاه علوم تحقیقات می‌جنگم.

او ادامه داد: نمی‌دانم این دسیسه از کجا نشأت گرفته است، اما تا زمان مشخص شدن موضوع آن را به صورت قانونی پیگیری خواهم کرد.

نواب صفوی تصریح کرد: اقدامات من شامل ماده ۶۹۸ مبنی بر نشر اکاذیب نمی‌شود.

وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات درباره شکایت دانشگاه آزاد از او گفت: پس از اعلام حکم محکومیت دانشگاه آزاد در دادگاه بدوی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از بنده و برخی از خبرگزاری‌های رسمی، به جرم افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

این ادعای نواب صفوی را از کانون وکلای دادگستری پیگری کردیم، کانون وکلا اعلام کرد که پروانه وکالت نواب صفوی از سوی این نهاد صادر نشده است و از جزئیات آن اطلاعی ندارند.

نواب صفوی پروانه وکالت خود را از مرکز وکلا، مشاوران رسمی و مشاوران خانواده دریافت کرده است.

بعد ادعای نواب صفوی مبنی بر ابطال پروانه وکالتش برای جلوگیری از پیگیری حادثه دانشگاه آزاد، خانواده‌های بازماندگان حادثه جلوی ساختمان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تجمع کردند و خواهان جلوگیری از ابطال پروانه وکالت نواب صفوی شدند.

طبق پیگیری‌های خبرنگاران جوان مشخص شد، علت احضار حسام نواب صفوی به دادسرا تخلفی است که در گذشته انجام داده و ارتباطی به پرونده حادثه دانشگاه آزاد ندارد.

براساس پیگیری‌های خبرنگاران جوان، این تخلف نواب صفوی منجر به ابطال پروانه وکالت او نمی‌شود و تنها منجر به درج تذکر در پرونده‌اش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.