چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

اوایل زمستان؛

«مهد پویا» روی آنتن «شبکه پویا» می رود

آرم شبکه پویا*

سینماپرس: سارا روستاپور تهیه کننده برنامه «مهد پویا» از تولید فصل جدید این برنامه تلویزیونی همراه با تغییراتی جدید خبر داد.

به گزارش سینماپرس، «سارا روستاپور» تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «مهد پویا»، درباره شروع پخش فصل جدید این برنامه به فارس گفت: از اوایل زمستان فصل دوم که فصل جدید این برنامه تلویزیونی است از شبکه پویا بروی آنتن می‌رود و تقریبا یکسال مشغول تولید این فصل از برنامه بودیم.

وی با اشاره به سختی‌های کار کردن با کودکان نیز افزود: کار کردن با کودکان بسیار سخت است و شاید باور نکنید اما به خاطر همین ۹ ماه تولیدمان به تعویق افتاد. برای مثال بیشتر از هفته‌ای یکبار نمی‌توانیم با کودکان برنامه ضبط کنیم و به سرعت خسته می‌شوند.

روستاپور با اشاره به تغییراتی که در این فصل برنامه ایجاد شده است، ادامه داد: آیتم‌های زیادی به «مهد پویا» اضافه شده است و شیوه ساخت عروسک‌هایمان تغییر کرده است. عروسک‌هایمان بزرگتر از قبل، اسفنجی تلویزیونی و فک‌زن شدند و همچنین پلک می‌زنند و گوش‌هایشان هم تکان می‌خورد. طراحی این ۵ عروسک (فیل، خرگوش، خرس، گربه، گاو) متفاوت‌تر از گذشته شده و چهره‌هایشان هم به طور کامل تغییر کرده است. سعی کردیم تا عروسک‌ها متفاوت باشد تا خردسالان راحت‌تر با آنها ارتباط بگیرند.

این تهیه کننده همچنین ادامه داد: صداپیشه‌های این عروسک‌ها مثل روال قبلی، کودکان هستند، با این تفاوت که از فصل قبل تا الان تغییر کردند به این دلیل که کودکانی که در فصل قبل به جای عروسک‌ها حرف می‌زدند بزرگ شدند و ما نیاز به صدای کودکانه داشتیم. به همین خاطر از صداپیشه‌های جدیدی استفاده کردیم.

روستاپور در ادامه نیز بیان داشت: در کنار بچه‌ها، خانم نشیبا راوی این برنامه هستند که در فصل قبلی نیز حضور داشت.

وی با اشاره به آیتم جدیدی به نام «خانواده پویا» به این برنامه نیز گفت: «خانواده پویا» از سه فرزند و پدر و مادرهایشان تشکیل شده است و دیالوگ خاصی ندارند. فقط در تیتراژ هر قسمت می‌آید خانواده پویا. به این شکل است که بچه‌ها به همراه خانواده‌هایشان آزمایش فیزیک انجام می‌دهند، البته آزمایشی که هیچ خطری ندارد. کل این آیتم یک دقیقه و نیم هست.

روستاپور در ادامه با بیان اینکه در فصل جدید رنگ و بوی حضور خانواده در کنار فرزندانشان را بیشتر کردیم، عنوان داشت: آیتم «کاردستی» نیز یکی از بخش‌های جدیدی است که به این برنامه اضافه شده است. در فصل جدید بیشتر تلاشمان بر این بوده تا از حضور خانواده در کنار کودکان و فرزندانشان استفاده کنیم. آیتم «خوب ببین، خوب بشنو» نیز دیگر آیتم جدید برنامه است. در این آیتم یکسری اجزا در کنار هم قرار می‌دهیم و از بچه‌ها می‌خواهیم بگویند هر کدام از این عکس‌ها شبیه به چه چیزی هستند. برای مثال یک ابر داریم که بچه‌ها می‌گویند شبیه به بستنی است و با استفاده از ترفندهایی ابر را به بستنی تبدیل می‌کنیم.

ساناز نظری، احمد آکشته، ‌تارا حیدری، ‌آرش شریف زاده، الناز نظری از عروسک‌گردان‌های فصل دوم «مهد پویا» هستند که در ۹۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از شبکه پویا پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.