جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

قائم‌مقام مرکز مأوا خبر داد؛

معتمدی ۱۰ کنسرت در ۴ ماه اجرا می‌کند

محمد معتمدی

سینماپرس: احسان خداپرست، قائم‌مقام مرکز مأوا در توضیح جزئیات برگزاری تور کنسرت محمد معتمدی گفت: قرار است در مدت چهار ماه ۱۰ شب اجرا داشته باشیم و تا به‌حال شیراز برای ۵ و ۶ آذرماه و بندرعباس برای ۶ آذر صد درصد هماهنگ شده است.

به گزارش سینماپرس، اولین کنسرت از تور کنسرت محمد معتمدی، خواننده سرشناس کشورمان بناست روز جمعه اول آذرماه در تالار وزارت کشور برگزار شود. این کنسرت به همت «مأوا» صورت می‌گیرد که ازجمله مراکز فعال زیرمجموعه سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و وظیفه هدایت، راهبری و تولید در حوزه موسیقی را برعهده دارد. احسان خداپرست، قائم‌مقام مرکز مأوا در گفت‌وگو با فارس درباره ایده برگزاری کنسرت محمد معتمدی گفته است: «ما سال گذشته آلبوم «حالا که می‌روی» را تولید کردیم که تجربه بسیار خوبی بود. واقعیت این است که موسیقی سنتی برای تهیه‌کنندگان سوددهی کمتری دارد و درآمدزا نیست و در کنار آن دغدغه ترویج چنین موسیقی‌ای هم وجود ندارد و همین باعث شده تهیه‌کنندگان کمتر به این حوزه ورود کنند. با توجه به این شرایط ما تصمیم گرفتیم در این حوزه ورود کنیم.»
خداپرست تاکید کرد: «باید این را هم بگویم که از سوی دیگر برپایی کنسرت هم دردسرهای خودش را دارد و به‌نوعی فضای برگزاری کنسرت دست افراد محدود و خاصی است که اجازه ورود دیگران را نمی‌دهند یا مسیر را سخت و گران می‌کنند تا افراد برای برگزاری فقط به آنها مراجعه کنند. آقای معتمدی نیز این دغدغه را داشتند که می‌خواستند ما درگیر چنین حاشیه‌هایی نباشیم و کنسرت را به‌صورت تور کنسرت برگزار کنند.»
وی در توضیح جزئیات برگزاری تور کنسرت محمد معتمدی عنوان داشت: «قرار است در مدت چهار ماه ۱۰ شب اجرا داشته باشیم و از آنجاکه روال برگزاری کنسرت در استان‌ها متفاوت از تهران است، تا به‌حال شیراز برای ۵ و ۶ آذرماه و بندرعباس برای ۶ آذر صد درصد هماهنگ شده و در حال رایزنی برای برپایی کنسرت در شهرهای اصفهان، اهواز، بوشهر، گرگان، رشت و... هستیم که اگر روند خوبی را طی کنیم، حتما ادامه خواهد یافت.»
خداپرست درباره قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت نیز توضیح داد: «قیمت بلیت‌ها از ۸۰ تا ۱۶۰ هزارتومان است، ولی ما تلاش کردیم قیمت‌ها را پایین بیاوریم و از ۵۰ هزارتومان شروع کردیم و سقف هم همان ۱۶۰ هزارتومان است. ما دوست داشتیم حتی مبلغ بلیت را پایین‌تر هم بیاوریم که به‌دلیل هزینه‌های بالای برپایی نتوانستیم این کار را انجام دهیم.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا برپایی کنسرت سایر خواننده‌ها جز خواننده‌های سنتی نیز در دستور کارتان قرار دارد یا خیر، اظهار داشت: «کنسرت آقای معتمدی اولین تجربه مأوا است. اگر نتیجه خوبی رقم بخورد، برای سایر خوانندگان هم که ظرفیتی مانند آقای معتمدی از لحاظ اخلاقی، فنی و... داشته باشند، حتما برگزار می‌کنیم.»
وی ادامه داد: «تاکید ما بر همه حوزه‌هاست و فقط فضای سنتی را پوشش نمی‌دهیم. نگاه ما فقط تجارتی نیست و نگاه‌مان کاملا فرهنگی است و باید ضمن مخدوش نکردن فرهنگ، اصول بازار را هم رعایت کنیم. کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که مخاطب را جذب کنند و در این میان تهیه‌کنندگان منطقی هم حضور دارند. ما تلاش‌مان این است که بدون انجام رفتارهای خارج از عرف، مردم از فضای موسیقی لذت ببرند و چارچوب‌ها را هم رعایت کنند.»
قائم‌مقام مرکز مأوا گفت: «موسیقی تفریح سالمی است و ما برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای این حوزه داریم. به‌هم زدن فضای خوب ترانه و استفاده از کلمات سخیف به مرور فرهنگ را عوض می‌کند، اما ما باید در عین حال که برای مخاطب برنامه می‌سازیم، اصول را هم رعایت کنیم. در این میان هنجارهای عرفی و فرهنگی و دینی همه در کنار هم معنا پیدا می‌کنند. مردم ایران اگر محصول خوب دریافت کنند، حتما استقبال می‌کنند. تهیه‌کننده‌ها هم با آگاهی از اینکه ضمن رعایت یک‌سری چارچوب‌ها می‌توانند درآمدزایی داشته باشند، حتما از این جریان استقبال خواهند کرد و موسیقی خوب هم الزاما سنتی نیست و شامل حال همه شاخه‌های موسیقی می‌شود.»
وی در پایان گفت: «در جواب سوال شما هم باید بگویم آقای معتمدی شخصیت نجیب و دوست‌داشتنی دارند و ما در کنار ایشان حتما از افراد دیگری هم بهره خواهیم برد. تا به‌حال با چند نفر صحبت‌هایی داشته‌ایم که البته هنوز قطعی نشده است.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.