دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

بررسی معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر/۹

عباسی: هنرمندان نباید تاوان عملکرد غلط دولت در حوزه اقتصاد را بدهند/ شرایط زندگی هنرمندان بسیار سخت است

پیمان عباسی

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس مطرح کشور در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: هنرمندان نباید تاوان عملکرد غلط دولت در حوزه اقتصاد را بدهند. چرا ما باید هر روز با یک خبر بد و شوکه کننده مواجه شویم؟ چرا فشار روی زندگی هنرمندان اینقدر زیاد شده است؟ کجای دنیا با هنر و هنرمند و کسانی که پرچمدار حوزه فرهنگی کشورشان هستند چنین رفتارهایی می کنند؟

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «ساعت ۲۵» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زندگی هنرمندان از بیرون ویترین خوب و چشمگیری دارد اما اگر وارد زندگی آن ها شویم متوجه می شویم که شرایط زندگی شان بسیار سخت است. بگذریم از اینکه برخی سلبریتی ها درآمدهای بالایی دارند اما این مسأله به عموم اهالی سینما مرتبط نمی شود و قطعاً سایر هنرمندان نباید تاوان چند نفر انگشت شمار را بدهند.

عباسی با بیان اینکه نمی دانم دولت چرا هرچه دلش بخواهد بر سر ما می آورد اظهار داشت: اگر ما به واسطه تحریم ها امروز فروش نفت نداریم، اگر به واسطه عملکرد غلط اقتصادی برخی مسئولان وضعیت مادی کشور چندان خوب نیست، چرا باید یارانه ها قطع شود؟ چرا باید هنرمندان که سال های سال از پرداخت مالیات معاف بودند یکباره بر اساس سلیقه و تصمیم شخصی عده ای افراد بخشی از درآمد اندک خود را مالیات بدهند؟

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دریافت مالیات تا چه میزان می تواند اثر منفی روی زندگی هنرمندان داشته باشد و نقش خانه سینما در مواجهه با این اتفاق چیست اظهار داشت: حال سینماگران مدت ها است خوب نیست و اگر این اتفاق بیفتد حال آن ها قطعاً بدتر از بد خواهد شد. متأسفانه خانه سینما هم که مدت ها است ثابت کرده در خصوص مسائل رفاهی و معیشتی و احقاق حقوق سینماگران نقشی ندارد و از این رو ما هیچ امیدی به آن ها نداریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.