دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

در نخستین هفته اکران؛

«یخ زده ۲» صدرنشین گیشه جهانی شد

انیمیشن یخ زده 2

سینماپرس: انیمیشن «یخ زده ۲» محصول جدید دیزنی منتشر شد و در هفته ابتدایی رکورد فروش را در گیشه زد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در نخستین هفته اکران انیمیشن «یخ زده ۲»، کمپانی دیزنی با ۲۲۳ میلیون دلار صدر نشین گیشه داخلی و در مجموع با ۳۵۰ میلیون دلار گیشه جهانی را فتح کرد.

این انیمیشن در ۳۷ بازار خارجی با رتبه یک کار خود را آغاز کرده و با پشت سر گذاشتن «عصر یخبندان:ظهور دایناسورها» که ۱۵۲ میلیون دلار فروش داشت، بیشترین فروش افتتاحیه برای یک فیلم انیمیشنی در تاریخ را رقم زد.

این انیمیشن در کشور چین، فروشی ۵۳ میلیون دلاری تجربه کرد و در کشورهای کره جنوبی فروش ۳۱.۵ میلیون، ژاپن ۱۸ میلیون، انگلستان ۱۷ میلیون آلمان ۱۴ میلیون دلاری داشت تا موفقیت آن تکمیل شود.

قسمت نخست این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۳ اولین هفته خود را با ۹۳ میلیون دلار آغاز کرده بود.

نخستین قسمت این انیمیشن با عنوان «یخ زده» هنوز هم به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ یا ۱.۳ میلیارد دلار در گیشه جهانی شناخته می‌شود. در این انیمیشن شخصیت‌های السا (ادینا مِنزِل) آنا (کریستین بل) به همراه کریستوف (جاناتان گروف) و اولاف (جاش گاد) حضور دارند و می خواهند سر چشمه قدرت‌های افسانه‌ای السا را پیدا کنند.

در حالی که «یخ زده ۲» صدر نشین گیشه‌های بین المللی است، فیلم‌های سینمایی دیگر مثل «فورد علیه فراری» با ۱۴ میلیون دلار از ۴۳ بازار خارجی در رتبه بعدی قرار دارد. این فیلم تا کنون ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته که ۴۵ میلیون آن از گیشه‌های جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.