چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

در حال مذاکره با ارشاد؛

برگزاری همزمان جشنواره«آواهای انقلابی»و«فجر»

جمشید جم

سینماپرس: جمشید جم رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور از برگزاری پنجمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، جمشید جم خواننده قطعه ماندگار «یار دبستانی» و رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور به مهر توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بنا داریم نظر به برگزاری چهار دوره موفق جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی، پنجمین دوره این رویداد را نیز در ایام مبارک دهه فجر برپا کنیم. اما برگزاری این دوره نسبت به دوره‌های پیشین تفاوت‌هایی دارد که فکر می‌کنم شرایط برگزاری این رویداد را وارد فاز تازه‌ای کند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر مذاکراتی با دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که دوره پنجم جشنواره همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر میزبان مخاطبان باشد با این شرایط که محتوای آثار ارائه شده در جشنواره در قالب اجرای سرود به پیوست جدول جشنواره موسیقی فجر نیز اضافه شود، که فکر می‌کنم حضور این گونه آثار موسیقایی می‌تواند برگزاری جشنواره موسیقی فجر را نیز پربارتر کند. چرا که در سال‌های اخیر فقدان «سرود» در بخش‌های جشنواره موسیقی فجر به طور کامل احساس می‌شد و فکر می‌کنم با اضافه شدن این بخش عنوان جشنواره موسیقی فجر می‌تواند ارتباط بیشتری با اهداف یک رویداد هنری مرتبط با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته باشد.

رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان کرد: هم اکنون در آخرین مراحل توافق با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و به محض رسیدن به توافق نهایی نسبت به اطلاع‌رسانی درباره جزییات این همکاری مشترک و نحوه اعلام فراخوان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. به اعتقاد من فراهم شدن این شرایط اتفاق مبارکی است که قطعاً بر اهمیت موضوع سرود که انجمن موسیقی سازمام بسیج هنرمندان بر ارتقا و پیشرفت آن تاکید دارد، اضافه خواهد کرد.  

جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت سرود و جریان‌سازی لازم در این حوزه و تاثیرگذاری آن بر نسل جوان دبیرخانه جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی برگزار می‌شود. این جشنواره که به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود با هدف تغییر در موازنه‌های عرصه سرود و موسیقی مبتنی بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید سرودهای انقلابی و بسترسازی و باز کردن دریچه‌های تازه در رویکرد هنر سرود و موسیقی و ارتقاء هنر موسیقی به سمت معنا و هدفهای متعالی آغاز به کار کرده است.

تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، اردوهای جهادی، بصیرت و میثاق امت با ولایت، مقابله با استعمار و استکبار جهانی و احیای هویت ایرانی – اسلامی، بسیج، ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی، ترور، دفاع مقدس، منا و مدافع حرم، استکبار ستیزی، انتفاضه فلسطین و جهانی‌سازی دفاع از آرمان فلسطین، اقتدار جهانی و امنیت ملی، الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی و فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی – اسلامی و نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم و تداوم مقاومت و مبارزه با استکبار و موضوعاتی دیگر محورهای این جشنواره موسیقایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.