شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

بازیگر سریال‌های امنیتی تلویزیون؛

«علیرام نورایی» در صبح بخیر ایران «ایرانگرد» شد

علیرام نورایی

سینماپرس: علیرام نورایی در سری جدید صبح بخیر ایران ایرانگردی می‌کند و علاقه دارد فرعون سریال موسی(ع) شود.

به گزارش سینماپرس، در سریال‌هایی همچون جاده چالوس، بزم آخر، هوش سیاه، محکومین، از یادها رفته، عملیات ۱۲۵، از نفس افتاده، کمکم کن، مسافری از هند و شب آفتابی جلوی دوربین رفته است. دوربین فیلم‌های سینمایی همچون امپراطور جهنم، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، نفوذی، گرگ و میش، بازنده و گلوگاه شیطان نیز او را مقابل خود دیده‌اند. این روزها هم مشغول بازی در سریال نفوذ جواد شمقدری است و پیش از این هم در کارهای امنیتی مثل گاندو و سارق روح هم ایفای نقش کرده است. سارق روحی که احمد معظمی کارگردانی کرده و به چگونگی مقابله با گروه‌های شبه عرفانی و حلقه‌های شبه دینی جدید می‌پرداخت. این روزها آی‌فیلم سریال سارق‌روح را روی آنتن خود دارد.

نام این بازیگر علیرام نورایی است که از سال ۷۵ فعالیت خودش را در زمینه تئاتر شروع کرد و سریال‌هایی مثل پول کثیف، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و جابر بن حیان را هم باید به کارنامه تلویزیونی‌اش اضافه کرد. بازیگری که فارغ از فضای نمایش و هنری، مربی ورزش پارکور است و در زمینه ورزش‌های رزمی از جمله موی‌تای نیز فعالیت دارد.

هر بار که با او گفت‌وگو می‌کنیم از کم‌توجهی به سینمای دفاع‌مقدس می‌گوید که چرا مسئولان این سینما را فراموش کرده‌اند؟ متأسفانه هیچ نوع امکاناتی برای این‌گونه فیلم‌ها در نظر نمی‌گیرند درحالی که آمریکایی‌های متجاوز به‌گونه‌ای فیلم می‌سازند که مخاطب را فریب دهند اما ما درباره سینمای دفاع مقدس هیچ‌کاری نکرده‌ایم!

نورایی این روزها فارغ از حضور در جلوی دوربین سریال نفوذ به جمع مجریان و دست‌اندرکاران برنامه صبح بخیر ایران پیوسته که به مناطق دیدنی ایران سفر می‌کند و این‌بار به جای بازیگری، کار اجرا و حتی گزارشگری انجام می‌دهد. این بازیگر سینما و تلویزیون به تسنیم  گفت: در حالی که این روزها جلوی جواد شمقدری‌ام و در سریال "نفوذ" نقش‌آفرینی می‌کنم اما به برنامه صبح بخیر ایران هم دعوت شدم که برایم جذاب و جالب بود قرار است به مناطق دورافتاده و بکر ایران بروم و با مردم صحبت کنم.

وی با اشاره به اینکه در اولین سفر به قشم رفتم و صبح بخیر ایران به من اجازه می‌دهد به مردمم بیشتر نزدیک شوم، تأکید کرد: وقتی با من تماس گرفتند و چنین پیشنهادی به من دادند برایم جذاب و قابل توجه بود؛ چون هم قرار بود دیدنی‌های ایران را معرفی کنم و هم به مکان‌های کمتر دیده و حتی محروم ایران بروم. از گویش‌ها و لهجه‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های ایران بگویم تا حرف‌های شنیدنی که مردم آن مناطق برای ملت ایران خواهند داشت؛ همه اینها در بخش ایرانگردی صبح بخیر ایران اتفاق می‌افتد. در قدم اول به قشم رفتم و سفرهای دیگری هم دارم که صبح‌ها مردم شاهدش خواهند بود.

او درباره حضور در سینما گفت: من خیلی منتظر پیشنهادی از سینما نیستم و مدت زیادی است عطایش را به لقایش بخشیده‌ام.

نورایی با اشاره به پخش دوباره جابر بن حیان از تلویزیون، تأکید کرد: پخش مجدد کارها از آی‌فیلم برای من خیلی جذاب است، زیرا این شبکه مخاطبان بین‌المللی دارد و باعث می‌شود که کارها در سطح جهان دیده شوند و این خیلی خوب است. بازخوردهای خوبی هم از کسانی که ایرانی نیستند به واسطه پخش کارها از شبکه‌های برون‌مرزی گرفته‌ام. من افتخار این را دارم که از طریق شبکه آی‌فیلم یا شبکه‌های برون‌مرزی مهمان خانه‌های غیرایرانی‌ها و مخاطبانی از دیگر نقاط دنیا باشم.

بازیگر سریال مسافری از هند با اشاره به اینکه سریال‌های تلویزیون باید به سمتی بروند که برای بیننده سوال ایجاد کنند و از عنصر پیچیدگی غافل نشوند، افزود: سریال‌ها نباید یک شکل شوند و قصه‌های تکراری داشته باشند؛ من همیشه قصه سارق روح را مثال می‌زنم که تا حدود زیادی براساس واقعیت‌های روز جامعه نوشته شد و پیچیدگی‌هایش مخاطب را درگیر خودش می‌کرد و حتی گاهی اوقات او را فریب می‌داد. سازنده و بازیگر این لحظه مخاطب را دوست دارند که بخش عمده‌ای از موقعیت‌های مجموعه تلویزیونی برای بیننده سوال ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سؤال که بازی در سریال‌های امنیتی چه چالش‌هایی دارد، گفت: قطعاً کارهایی که به مسائل امنیتی کشور می‌پردازند دارای چالش‌های خاصی‌اند؛ به این دلیل که درباره موضوع این کارها حساسیت‌های زیادی در جامعه وجود دارد. بنابراین، عوامل این نوع از سریال‌ها باید با دقت بیشتری کارها را دنبال کنند. فکر می‌کنم من جزو معدود بازیگرانی‌ام که با این چالش‌ها درگیر شده‌ام. به نظرم اگر در سریالی اتفاقات روز جامعه و معضلات مردم بدون خودسانسوری مطرح شود، حتماً بینندگان با آن همراه می‌شوند. مخصوصاً در حوزه نگارش که قدم اول برای شکل گرفتن یک اثر هنری است، باید دقت زیادی داشته باشیم تا قصه‌ای جذاب نوشته شود.

نورایی در خصوص علاقه به بازی در نقش فرعون سریال موسی(ع)  تصریح کرد: در جایی گفتم که قرار بود در سریال مختارنامه باشم که قسمت نشد اما در زمان حیات مرحوم سلحشور یکبار صحبت‌های اولیه‌ای شد که گوشه ذهنم دارم؛ بدم نمی‌آید فرعون سریال موسی(ع) باشم؛ نقش موسی(ع) را که به من نمی‌دهند و اصلاً به ظاهرم نمی‌خورد. آرزوی موفقیت دارم برای سه ابر سریال تلویزیون که در آستانه تولیدند؛ سریال های سلمان، موسی و ملک سلیمان.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.