دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

برای رسیدن به فرش قرمز فستیوال‌ها؛

همنوایی سلبریتی ها با دولت‌های غربی

سلبریتی‌ها

سینماپرس: گروهی از سینماگران جشنواره‌ای که در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ از حسن روحانی حمایت کرده بودند، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای نسبت به آنچه برخورد خشن با آشوبگران خوانده‌اند اعتراض کردند!

به گزارش سینماپرس، امضاء کنندگان این بیانیه که البته تعداد قلیلی را شامل می‌شود، سینماگرانی دوزیست هستند که هم وابسته به حمایت‌های دولتی‌اند و هم از طریق جوایز جشنواره‌های غربی ارتزاق می‌کنند. آنها باز هم با هدف جلب توجه محافل خارجی بیانیه‌ای سراسر ابهام و تحریف را صادر کرده‌اند و بدون ‌اشاره به مسئولیت خود در فریب افکار عمومی، طوری وانمود کرده‌اند که گویی آنها نبودند که در دوره‌های اخیر انتخابات، از مسئولان کنونی حمایت کرده و موجب روی کار آمدنشان شدند! همین جماعت، سال ۸۸ نیز از دروغ‌های بزرگ فتنه‌گران حمایت کردند و در ریخته شدن خون بی‌گناهان در آن فتنه نقش ایفا کردند. ۱۰ سال بعد، آنها باز هم فراموشکار شده‌اند و ژست حق‌طلبی گرفته‌اند، گویی یادشان رفته است که چگونه از شهرت خود برای به قدرت رسیدن عاملان بی‌تدبیری استفاده کردند!

ای کاش یک بار هم که شده، این جماعت خودبرتربین و روشنفکرپندار، از برج عاج خود پایین می‌آمدند تا حال این روزهای مردم را درک کنند. ‌ای کاش کمی از غرور و تکبر خود می‌کاستند و به جای چنین بیانیه‌ای، یک بار از مردم به خاطر تبلیغات جاهلانه خود عذرخواهی می‌کردند. اما جوایز جشنواره‌های خارجی و هوای بردن خرس و خروس‌ها و اسکار و سواحل کن و کوچه‌های ونیز، مگر می‌گذارد دست از اطوارهای خود بردارند؟ به ویژه اینکه مدتی است، جشنواره‌های خارجی نیز آنها را نادیده می‌گیرند و امروز فرصت خوبی است تا با برخی دولت‌های غربی، همنوا شوند، بلکه بار دیگر رنگ فرش قرمز فستیوال‌ها را ببینند!

نکته جالب اینکه یکی از امضاکنندگان بیانیه حمایت از اغتشاش، چند روز پیش شامل رأفت اسلامی واقع شد و حکم برائت گرفت.

البته، شاید متن اعترافات و بازجویی وی برای همکارانش خواندنی باشد و میزان صداقت وی را در همراهی با همکاران سینمایی‌اش روشن کند!

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.