سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

اعتدالیون بی اعتدال؛

اندر حکایت دولتی که همه چیز را سیاه و سفید می‌بیند

نوبخت در اکران خصوصی فیلم سینمایی ساعت ۵ عصر

سینماپرس: درحالی که برخی از بازیگران مشهور سینما صاحب درآمدهای نجومی هستند، محمدباقر نوبخت، رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه از معافیت مالیاتی آنها حمایت کرد.

به گزارش سینماپرس، طی سال‌های اخیر و به ویژه با ورود پول‌های آلوده به عرصه سینما، بعضی از بازیگران نیز به دریافت دستمزدهای نجومی آلوده شده‌اند. طوری که یکی از این بازیگران در قرارداد اخیر خود، ماهیانه بیش از یک میلیارد تومان دریافت می‌کند. در این شرایط، انتظار می‌رود که حداقل این افراد مشمول پرداخت مالیات شوند. اما محمدباقر نوبخت، رئیس‌سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است: «بخشی که باید از معافیت مالیاتی مستثنا شده یا تقلیل پیدا کند، بخش فرهنگ و هنر نیست، حتی ما باید اگر می‌توانیم در این رابطه مالیات منفی هم داشته باشیم. یعنی مساعدت‌هایی را به عنوان «یارانه» پرداخت کنیم، نه اینکه از این بخش حساس و ارزشمند فرهنگ و هنر، بخواهیم مالیات بگیریم. به همین دلیل دولت مخالف حذف معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ و هنر است.»

گفتنی است کشور ما یکی از کشورهایی است که دارای بیشترین معافیت مالیاتی و دارای بیشترین فرار مالیاتی است و با توجه به وضعیت بودجه کشور، معلوم است که تأکید دولتیان بر معافیت صددرصدی یک صنف از پرداخت مالیات، کاملاً با انگیزه سیاسی و جناحی و جلب حمایت برخی افراد مشهور در انتخابات صورت می‌گیرد.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.