دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۷

شاه حسینی: از دیدن اسامی هیأت انتخاب دچار حیرت شدم/ از این دست اندرکاران جشنواره چه انتظاری می توانیم برای برگزاری جشنواره با رویکرد انقلابی داشته باشیم؟

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: بنده شخصاً از دیدن اسامی هیأت انتخاب دچار حیرت شدم و احساس کردم که رسانه ها در انعکاس اخبار دچار اشتباه شده اند چرا که اغلب این اسامی شامل افرادی تکراری و ثابت بودند که عملکردشان در گذشته با انتقاد از سوی سینماگران و رسانه ها روبرو شده بود.

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما برای برگزاری جشنواره باشکوه و اعتلا بخشیدن به جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور نیازمند بازنگری جدی از سوی مسئولان و دست اندرکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در انتخاب ها، گزینش ها و چیدمان اشخاص هستیم و تا زمانی که این بازنگری به صورت اساسی صورت نگیرد نمی توانیم هیچ انتظاری برای برگزاری یک جشنواره با قاعده و استاندارد در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید از نظر هیأت حاکمه این افراد دارای استانداردهایی هستند که ما از آن بی خبریم تصریح کرد: انتخاب خوب از شناخت خوب نشأت می گیرد. اگر آقایان که چنین افرادی را گزینش می کنند بر این باورند که آن ها شناخت کافی نسبت به سینما و مسائل پیرامون آن دارند سخت در اشتباهند چرا که تجربه گذشته ثابت کرده اکثریت قریب به اتفاق سینماگران و دلسوزان سینما از عملکرد ایشان رضایتی نداشته اند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما برای برگزاری جشنواره فیلم فجر بر اساس رویکردها و مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی چه کاری باید صورت گیرد اظهار داشت: از این وزیر ارشاد و دست اندرکاران جشنواره چه انتظاری می توانیم برای برگزاری جشنواره با رویکرد انقلابی داشته باشیم؟ این باور بنده و شما و امثال ما است که معتقدیم جشنواره فیلم فجر که زاییده انقلاب اسلامی است باید بر اساس فرهنگ انقلابی پیش برود اما متأسفانه گویا دست اندرکاران جشنواره و سیاست گذاران حاکم چنین رویکردی را قبول ندارند.

شاه حسینی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: گویا آن ها ملاک های دیگری را در نظر دارند و به همین دلیل است که اغلب دست به انتخاب های اشتباه می زنند. ما باید به یقین برسیم که چنین جشنواره ای زاییده این دولت است و وقتی این جشنواره زاییده سیاست های دولت است از آن نمی توان انتظار چیدمانی به غیر از این داشت. در هر صورت این باعث تأسف است که این رویداد سینمایی قرابتی با مفاهیم ارزشی و انقلابی ندارد و این مسأله دل همه دلسوزان و دغدغه مندان نظام و انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر را به درد آورده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.