شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

روی آنتن شبکه چهار سیما؛

«تسخیر آسمان ها» در قاب «چهار سوی علم»

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: مستند چهار قسمتی «تسخیر آسمان ها» این هفته در قالب مجموعه «چهار سوی علم» از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، مستند «تسخیر آسمان ها»ی دیوید اتنبرو (David Attenborough ) مستندساز  مشهور بریتانیایی که در آن به بررسی روند تکامل پرواز در حیوانات پرداخته شده، از این شبکه پخش خواهد شد.
در این مستند که پخش آن از امشب ۱۶ آذر ماه آغاز می شود، خزندگان، پستاندارن، حشرات و زندگی نفیس و ارزشمند هوایی پرندگان جهان بررسی می شود. اتنبور در این اثر به بررسی ساده ترین و ابتدایی ترین غرایز و رفتار های این موجودات تا زمانی که آنها تبدیل به پادشاهان آسمان می شوند،   پرداخته است.
این فیلم مستند به کارگردانی David lee  به بررسی اینگونه از موجودات در کشور های مختلفی مانند چین، اکوادور و اسپانیا می پردازد و با بررسی این موجودات در کشور های مختلف و ریشه آنها در ۳۰۰ میلیون سال قبل، پرده از این راز برمی دارد که این موجودات چگونه تبدیل به فرمانروایان بی چون و چرای آسمان می شوند.
در مجموعه مستند تسخیر آسمان ها (Conquest of the Skies) زیست شناسان و دانشمندانی چون جسی باربر، پیتر هالیهان، آکیتو کاواهارا و برایان لیول با کارگردان و آقای اتنبرو همکاری نزدیک داشته اند تا این مجموعه بتواند مرجعی علمی برای دانشجویان و پژوهشگران باشد.
مجموعه تماشایی «چهار سوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از شنبه تا چهارشنبه هرشب ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.