شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

روی موج رادیو نمایش؛

بررسی قوانین ممیزیِ سینما و تئاتر در «گیومه»

رادیو نمایش

سینماپرس: برنامه زنده رادیویی «گیومه» به قوانین ممیزی در سینما و تئاتر می پردازد.

به گزارش سینماپرس، عادل زمانی نویسنده «گیومه» با اشاره به موضوع قسمت جدید این برنامه گفت: قواعد و قوانین ممیزی در سینما و تئاتر، یکی از موضوعاتی است که در «گیومه» این هفته رادیو نمایش مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این برنامه به قواعدی برای ممیزی می پردازد و اینکه چقدر اهالی سینما و تئاتر از این قواعد اطلاع دارند. در ادامه این برنامه این سوال مطرح می شود که آیا کارگردانان از این قواعد اطلاع ندارند یا با آگاهی آثاری می سازند که توقیف می شود؟

نویسنده «گیومه» تصریح کرد: همچنین این هفته درباره معافیت مالی صحبت می کنیم و با توجه به اینکه قرار است قانونی گذاشته شود که هنرمندان مالیات بدهند؟ آیا این شامل همه هنرمندان از جمله هنرمندان کم درآمد می شود یا خیر و آیا نیاز به دسته بندی دارد یا نه؟

زمانی بیان کرد: عملکرد و پاسخگویی مدیران هنری در سینما و تئاتر نیز موضوع دیگری است که این هفته به آن می پردازیم و از طرفی دیگر درباره اینکه فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی به عنوان یک حرفه وجود دارد یا نه نیز از جمله موضوعات برنامه «گیومه» است. جشنواره «سینما حقیقت» نیز از موضوعاتی است که این هفته به آن می پردازیم.

برنامه «گیومه» تا پایان هفته جاری به تهیه کنندگی حسین معصومی، اجرای مهدی طهماسبی، نویسندگی عادل زمانی، کارشناسی خبر احمدرضا ایمانی و شهرزاد عبدی و کارشناسی مجری علی جعفری، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.