یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

روی آنتن شبکه دو؛

گام دوم انقلاب به «مشق دو» رسید

برنامه مشق دو

برنامه تلویزیونی «مشق دو» با موضوع گام دوم انقلاب و ویژه گروه سنی نوجوانان روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، «اشکان حاجی عبدالهی» تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «مشق دو» به فارس گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صادر شد، بیانیه‌ای بسیار مهم و راهبردی بود. اما به نظرم در رسانه‌ها آن طور که باید و شاید به این بیانیه مهم پرداخته نشد، مخصوصا در حوزه نوجوانان و جوانان که مخاطب اصلی این بیانیه بودند.

وی ادامه داد: با تدبیر مدیریت شبکه دو و مدیریت گروه کودک و نوجوانان در خصوص تولید برنامه‌ای مخصوص نوجوانان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصمیم‌گیری شد و از ماه‌های گذشته جلسات و اتاق فکر این برنامه تشکیل شد. شاکله این برنامه حضور نوجوانان است و تاکنون این برنامه بالغ بر ۲۵۰ نوجوان را در سراسر کشور مخصوصا استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، قم، فارس و آذربایجان شرقی درگیر کرده است که به صورت حضوری و مجازی در خصوص برنامه و چگونگی آن بحث و تبادل می‌شود.

تهیه کننده برنامه مشق دو اظهارداشت:در ریزترین مباحث برنامه نظر نوجوانان و اتاق فکر اخذ شده و می‌شود و به دنبال این بودیم که این برنامه توسط نوجوانان طراحی و تولید شود که این امر محقق شد. میانگین سنی عوامل این برنامه ۲۲ و اتاق فکر این برنامه ۱۹ سال است. در اتاق فکر به غیر از نوجوانان، دانشجویان رشته‌های مرتبط با ارتباطات و هنر نیز حضور دارند که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های صداوسیما، سوره، تهران و علامه طباطبایی از جمله آنان هستند.

وی در خصوص آیتم‌های برنامه گفت: این برنامه آمده است که نوجوانان را سهیم کند و در اصل برنامه نوجوانان باشد و به همین دلیل ۸۰ درصد از محتوای برنامه صحبتهای نوجوانان است. در آینده در خصوص آیتمها و برنامه بیشتر توضیح خواهیم داد زیرا برنامه ابعاد مختلفی دارد، ولی آیتم تریبون آزاد نوجوانی یکی از اصلی ترین بخشهای این برنامه است.

حاجی‌عبدالهی اظهارداشت: تمرکز ما به غیر از آنتن در فضای مجازی است زیرا یکی از آیتم‌ها توسط نوجوانان مخاطب تامین محتوا می‌شود و همانند برنامه بدون توقف که در گذشته توسط همین گروه تولید شد، این برنامه نیز تمرکز ویژه بر پیوست مجازی کار دارد.

وی در رابطه با زمان پخش برنامه گفت: این برنامه در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه به روی آنتن شبکه دو می‌رود و باتوجه به دهه مبارک فجر و انتخابات مجلس، بهمن ماه بعنوان زمان پخش این برنامه در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص چرایی تعداد کم قسمت‌ها گفت:این برنامه گامی است به سوی تعامل کامل با مخاطب و می‌تواند ادامه‌دار باشد و ۱۰ قسمت بودن آن منافاتی به ادامه‌دار شدن آن ندارد. در خصوص مجری برنامه هم باید بگویم به چند گزینه رسیده ایم و بزودی مشخص می‌شود.

وی در پایان گفت: از همه نوجوانان عزیز دعوت می‌کنم که به کمک این برنامه بیایند و این برنامه فرصتی برای بیان حرف‌های نوجوانان توسط خود نوجوانان است. علاقمندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی به صفحه برنامه با نام mashqe۲ مراجعه کنند.
مشق دو، کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که به تهیه کنندگی اشکان حاجی عبدالهی به روی آنتن می‌رود و ساناز احسانی، شقایق رحیمی، کوثر سنجریان، محمدمهدی کرباسیون، محمدجواد کشانی، امیرفتاحی، محمد ذکاوت، محمد صادق تربتیان، محمد مرادی، حسین عباسی، محمد قهرمانی، علی اصغر عبدالهی، محمدجواد اصلانی، محمدحسین کرباسیون، فرزین زینالی و محمدرضا کشکولی از جمله عوامل و اتاق فکر هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.