چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰

محمدگلریز:

پاسداشت شهدای هنرمند، فرهنگ ما رادربرابرتهاجم غرب ایمن می‌کند

محمد گلریز

خواننده سرودهای خاطره انگیز انقلاب و دفاع مقدس مراسم پاسداشت شهدای هنرمند را درفضای فرهنگی هنری کنونی جامعه ضروری خواند.

به گزارش سینماپرس، محمدگلریز خواننده سرود «خجسته باداین پیروزی» گفت:به طور کلی بزرگداشت برای شهدا کار بسیار پسندیده و خوبی است و برای شهدای هنرمند که به زیور هنرهم آراسته اند اهمیت و ضرورت این کار را دوچندان میکند. دراصل زبان هنر و معیارهنری خیلی راحت تر از زبان‌های دیگر بامخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و هرمطلبی که هنرمندانه و عالمانه ارائه شود موثر و اثربخش‌تر خواهد بود.

خواننده سرود «خجسته باداین پیروزی» گفت:کاربرای شهدا و نیز خانواده‌های آنان هنوز ادامه باید داشته باشد و ماهنوز هم به شیوه‌های رفتاری و سلوک اخلاقی شهدا در تمامی شئون زندگی در سطح جامعه نیازمندیم. امیدوارم که متولیان فرهنگی هنری جامعه مثل سازمان صداوسیما، حوزه هنری، سپاه و بسیج و همه ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور بیش ازپیش دراین خصوص سرمایه گذاری کنند چراکه فرهنگ و هنرامروز ایران به شدت نیازمند الگوبرداری از شیوه و سبک زندگی و رفتار شهداست.

گلریز افزود:ما در شرایطی به سرمی بریم که جبهه استکبار و غرب باهمه توان مادی و معنوی خود سعی در اضمحلال و فروپاشی فرهنگ و هنر چندین هزارساله ما دارد و باهمه قوا دراین میدان حضور دارند و هزینه می‌کنند. تمام هدفشان نیز اغوای جوانان وطن از طریق هنر پوچ و بی محتوای غربی است که هیچ تناسبی با موازین ومعیارها و هنجارهای شرعی و عرفی ماندارد. این وظیفه خطیر برعهده متولیان فرهنگ و هنرمملکت است که کشور را ازاین مهلکه هولناک رهایی بخشند و باسرمایه گذاری کلان و گسترده در بخش‌های گوناگون هنری و تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات و موانع، فرهنگ و هنرایرانی اسلامی خودمان را درمقابل این هجوم خصمانه بیمه کنند.

وی بیان کرد:اکنون همه باوردارند و داریم که درجنگ نابرابر اقتصادی هستیم و می‌بایست همانند زمان جنگ و دفاع مقدس که همه ملت یکدل و یک صدا بخاطر وطن و اسلام متحد شده بودند، دوباره اقتدارملی خودرابه رخ دنیا بکشانیم و از این پیچ سخت تاریخی به سلامت عبور کنیم. با نشستن و نگاه کردن نمی شود مقابل هجمه دشمنان ایستاد و برای زنده نگه داشتن نام و یاد و خاطره اسطوره‌هایی مانند همت، باکری، زین الدین و باقری، چمران، صیاد شیرازی و هزاران شهید به خون تپیده گمنام وطن بنا به فرمایش دقیق مقام معظم رهبری می‌بایست برنامه داشت و مقتدرانه عمل کرد.

 قراراست در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور «شاهدان شیدایی»، از محمدگلریز خواننده سرودها و نغمات ماندگار و خاطره انگیز انقلاب و دوران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آید.

دراین مراسم همچنین قراراست درکنارتجلیل از خانواده معظم شهدای هنرمند، از آقایان مرتضی سرهنگی در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری، مسعود نجابتی در عرصه هنرهای تجسمی و گرافیک و جمال شورجه در عرصه سینما، به خاطر حضور متعهدانه و اثربخش در جریان هنرانقلاب اسلامی تقدیر شود.

مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بامشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور را برگزار می‌کنند. دراین برنامه قراراست از شهدای هنرمند رشته‌های مختلف هنری از جمله سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، عکاسی، ادبیات، خوشنویسی و شعر تجلیل و تکریم به عمل آورده شود. این مراسم روز شنبه ۲۳ آذرماه ۹۸ ازساعت ۱۷.۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.